لزوم ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری برای بهبود شرایط اقتصادی
کد خبر: 3765032
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

لزوم ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری برای بهبود شرایط اقتصادی

گروه سیاست و اقتصاد ـ قائم‌ مقام وزیر کشور گفت: کشور شرایط دشواری را سپری می‌کند که برای بهبود اوضاع باید احساس امنیت برای سرمایه‌گذاران را فراهم کرد.

لزوم ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری برای بهبود شرایط اقتصادیبه گزارش ایکنا از زنجان، سیدحسین هاشمی، قائم‌ مقام وزیر کشور امروز، 27 آبان‌ماه در آیین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید زنجان، اظهار کرد: در گذشته انسان، ماشین و پول محور توسعه بودند، در حالی که در شرایط فعلی گفته می‌شود انسان محور توسعه است.
وی با اشاره به اینکه زنجان افراد بنامی همچون پروفسور ثبوتی، آیت‌الله موسوی‌زنجانی، آیت‌الله شبیری‌زنجانی، آیت‌الله خاتمی و شهید شهریاری را در خود پرورش داده است، ادامه داد: با تکیه بر نام این افراد و تجربیات چنین بزرگانی می‌توان چرخ توسعه استان را سرعت بخشید.
قائم‌مقام وزیر کشور در مورد رفتارهای جناحی، بیان کرد: در راه خدمت، دعوا نیست و در خدمت اگر کسی جناح را حاکم کند به مردم ظلم کرده است. فشاری که در حال حاضر به کشور وارد می‌شود، فشار کمی نیست و باید با همدلی از این مرحله عبور کنیم.  
هاشمی تصریح کرد: بهتر است ذهن خود را بر اساس واقعیت تطبیق دهیم و نتایج ورود آمریکا در کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان را ببینیم و نباید فراموش کرد که مردم برای حمایت از انقلاب همیشه در صحنه هستند.
وی با اشاره به اینکه زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است، اظهار کرد: اگر کسی متصل به مکتب حسینی باشد، شکست نمی‌خورد. انتظار می‌رود استاندار جدید زنجان با وحدت کلمه، و استفاده حداکثری از امکانات استان برای رضایت‌مندی مردم تلاش کند.
این مسئول جذب سرمایه خارجی را بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: در استان زنجان کارهای مهمی در این زمینه انجام شده و امیدواریم اقداماتی صورت گیرد که احساس امنیت برای سرمایه‌گذاری که به استان وارد می‌شود، به وجود آید.
قائم‌مقام وزیر کشور یادآور شد: تغییر استاندار در این برهه زمانی، سخت بود و باید توجه داشت که استاندار، رئیس‌جمهور در منطقه است و کسی که به استان می‌آید باید مسیر درستی را که پایه‌گذاری شده ادامه داده و اعتماد عمومی و یک‌دلی را افزایش دهد.
هاشمی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود استاندار جدید زنجان همدلی، توسعه و فضا را برای سرمایه‌گذاری خارجی و استفاده از پتانسیل نمایندگان فراهم کند تا توسعه در این زمان که بسیار مهم است، به‌وقوع بپیوندد.
به گزارش ایکنا، در این مراسم از زحمات اسدالله درویش‌امیری قدردانی و فتح‌الله حقیقی در سمت استاندار زنجان معرفی شد.
انتهای پیام
captcha