نیاز امروز برگزاری جشنواره‌های قرآنی در فضاهای دانشگاهی و علمی است
کد خبر: 3765034
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳

نیاز امروز برگزاری جشنواره‌های قرآنی در فضاهای دانشگاهی و علمی است

گروه فعالیت های قرآنی - معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امروز به برگزاری جشنواره‌های قرآنی، آن هم در فضاهای علمی و دانشگاهی نیاز داریم تا بتوانیم قرآن را از منظر علمی نیز بررسی کنیم.

نیاز امروز برگزاری جشنواره‌های قرآنی در فضاهای دانشگاهی و علمی استحجت الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی کشور در گفت وگو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی با بیان اینکه اداره‌کل ارشاد اسلامی استان در داوری‌ این جشنواره همکاری نداشته، عنوان کرد: این دوره از جشنواره قرآن و عترت به خوبی برگزار شد. با توجه به شرایطی که امروز در آن قرار داریم، باید سبک زندگی قرآنی برای دانشجویان مورد الگوبرداری واقع شود چرا که قرآن کتابی علمی و اخلاقی است و اگر بنا باشد که سبک زندگی قرآنی را بین دانشجویان پیاده کنیم، لازمه آن برگزاری چنین جشنواره‌هایی در فضای دانشگاهی است.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا بتوانیم با معارف الهی و روش زندگی قرآنی آشنا شویم. در واقع هر فردی به نوعی می تواند از قرآن بهره‌مند ‌شود؛ دانشجویان نیز می توانند از این طریق به سبک زندگی قرآنی و استفاده‌های آن نزدیک شوند. خوشبختانه این جشنواره نیز به سبک زندگی قرآنی توجه ویژه داشت.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه خوشبختانه از زمانی که مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان تغییر پیدا کرد، تعاملات ما با دانشگاه فردوسی بیشتر شده، گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه فردوسی در نمایشگاه قرآن حضور فعال و موثرتری داشته باشیم. اخیرا نیز با حضور دکتر مروارید، مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تعاملاتی خوبی را با دانشگاه فردوسی و مدیریت فرهنگی دانشگاه و همکاران شان داشته‌ایم و پیش از برگزاری این جشنواره نیز با ایشان جلسه‌ای را داشتیم و نظرات خود را در خصوص چگونگی برگزاری این جشنواره ارائه دادیم.

انتهای پیام

captcha