رسیدن به آرامش درونی؛ پیش‌نیاز تبلیغ صلح در جهان
کد خبر: 3765057
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
معاون بین‌الملل المصطفی بیان کرد:

رسیدن به آرامش درونی؛ پیش‌نیاز تبلیغ صلح در جهان

گروه معارف ــ معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعة المصطفی(ص) العالمیة در کنفرانس گفت‌وگوی دینی میان شیعه و کلیسای ارتدکس گفت: انتشار پیام صلح به جهانیان، زمینه ظهور امام زمان(عج) و حضرت مسیح را میسر می‌سازد.

«صلح» پیام مشترک اسلام و مسیحیت به جهانیان استبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبری، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعة المصطفی(ص) العالمیة امروز، 27 آبان‌ماه، در پنجمین دوره گفت‌و‌گوی ادیان شیعه و ارتدوکس رومانی در مجتمع عالی امام خمینی(ره) در مورد اهمیت گفت‌و‌گوی ادیانی بیان کرد: یکی از جهادهای بزرگ اسلامی کنترل بر نفس و خواهش‌های نفسانی خود همچنین مخالفت با شیطان و خواسته‌های او است که در اسلام از آن به جهاد اکبر یاد می‌شود.

وی ادامه داد: جهاد دومی که بر انسان اشراف پیدا می‌کند، نسبت به جهاد اول سبک و آسان‌تر است و اگر در توان کسی است باید آن را در عالم به عنوان مرجع، اعلام کند نشر پیام صلح و آرامش است؛ پس در درجه اول باید بتوانیم در ذات درونی خود به آرامش و شکر الهی برسیم و بعد مبلغ صلح در جهان باشیم.

قنبری افزود: شکر ظاهری این است که از خالق خود را سپاس بگوئیم. این شکر در واقع لازمه آرامش و صلح در درون خود ماست اما درجه دوم این است که صلح و آرامش را بین مردم منتشر کنیم تا بتوانند به دایره ایمان به خدا وارد شوند؛ لذا همه افرادی را که به خدا، توحید و یگانگی خدا ایمان دارند را دعوت می‌کنیم تا به صلح و آرامش دعوت کنند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه همه انسان‌ها باید از دست، زبان، عملکرد و رفتار کسانی که به خدا ایمان دارید در امن و آرامش باشند، ادامه داد: اگر کسی در همین زمان به محتوای این حدیث عمل نکند نمی‌توانیم او را مسلمان بخوانیم، چون فقط عنوان مسلمان را انتخاب کرده است و اگر اسلام واقعی را قبول کند باید آرامش واقعی را به ارمغان بیاورد.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعة المصطفی(ص) عنوان کرد: مسیحیان و مسلمانان اگر کنار همدیگر باشیم می‌توانیم پیام صلح را به دنیا بدهیم؛ این هدف مشترک همه ماست که به تمام دنیا پیام صلح را منتشر و به وظیفه خود عمل کنیم.

قنبری در خاتمه گفت: انتشار پیام صلح به جهانیان پیش‌زمینه‌ای است که ظهور امام زمان(عج) و حضرت مسیح را میسر می‌سازد و اگر چنین کاری انجام دهیم پیروان واقعی آنان هستیم و به آن‌ها خوش‌آمد می‌گوئیم. این صلح و آرامش در حقیقت روشی است که به کمک آن می‌توانیم نماینده امام زمان(عج) و حضرت مسیح باشیم و پیام آن‌ها را به جهانیان برسانیم.

انتهای پیام

captcha