اعزام جانبازان به کنفرانس سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی
کد خبر: 3765073
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

اعزام جانبازان به کنفرانس سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

گروه جهاد و حماسه ــ مدیرکل امور بین‌الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جمعی از جانبازان شیمیایی در قالب 4 انجمن مردم‌نهاد برای حضور در کنفرانس سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی عازم کشور هلند شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از ایثار، حسن ساکی با اشاره به برگزاری بیست و سومین کنفرانس سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی گفت: این کنفرانس از تاریخ ۲۸ آبان‌ماه تا ۹ آذرماه در شهر لاهه هلند برگزار می‌شود. همچنین نشست بازنگری سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نیز هر ۵ سال یک بار برگزار می‌شود که امسال شاهد برگزاری این نشست نیز خواهیم بود.
وی با تأکید بر اهمیت و حساسیت موضوع سلاح‌های شیمیایی در عرصه بین‌المللی گفت: این حساسیت باعث شکل‌گیری کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و به تبع آن سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) شده است و کشورمان نیز یکی از اعضای اصلی و اجرایی این سازمان است.
ساکی افزود: همه‌ساله با هماهنگی اداره کل امور بین‌الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران و دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر تعدادی از جانبازان شیمیایی ۸ سال جنگ تحمیلی به‌عنوان سند زنده جنایات جنگی رژیم بعث عراق به همراه نمایندگان بنیاد در این کنفرانس شرکت می‌کنند.
مدیرکل امور بین‌المللی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص حضور جانبازان شیمیایی در این کنفرانس گفت: امسال نیز تعدادی از جانبازان معزز شیمیایی کشورمان در قالب ۴ تشکل با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران و به سرپرستی دکتر قاسمی به کشور هلند اعزام شده‌اند و در این اجلاس حضور خواهند داشت.
ساکی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای حضور در این کنفرانس گفت: جانبازان شیمیایی در حاشیه این کنفرانس با برگزاری نمایشگاه عکس، پوستر و فیلم و تبلیغات گسترده بازتاب‌دهنده مظلومیت مصدومین شیمیایی کشورمان خواهند بود.
وی «اطلاع‌رسانی»، «تشریح وضعیت و مظلومیت جانبازان شیمیایی در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و رسانه‌های بین‌المللی»، «ایجاد شبکه حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی ایران در سایت رسمی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی»، «ایجاد صندوق داوطلبانه کمک به قربانیان سلاح‌های شیمیایی» و «نصب یادمان قربانیان سلاح‌های شیمیایی در مقر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی» را از دست آورد‌های حضور جانبازان شیمیایی در سال‌های گذشته در این کنفرانس اعلام کرد.
مدیرکل امور بین‌المللی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: این اقدامات با کمک بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت امور خارجه انجام می‌شود و هرساله اعضای رسمی این سازمان نیز در یکی از روز‌های کنفرانس، تاج گلی را به یاد قربانیان در کنار تندیس در یک برنامه رسمی اهدا می‌کنند. همچنین قرائت بیانیه از سوی تشکل‌های مردم‌نهاد در حین دیدار با دبیرکل این سازمان از جمله دیگر برنامه‌های نمایندگان کشورمان در این کنفرانس خواهد بود.
انتهای پیام
captcha