مسئولان ایراد کار خود را بدانند/ چرا ارتباط جوانان با قرآن کم شده است
کد خبر: 3765098
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
حجت‌الاسلام پژمانفر عنوان کرد:

مسئولان ایراد کار خود را بدانند/ چرا ارتباط جوانان با قرآن کم شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ما مسئولان باید ایراد کار خود را بدانیم چرا که در زمینه ایجاد انگیزه برای ارتباط بیشتر جوانان با کلام الهی تنها در فضای محدودی ارتباطات را گسترده کرده‌ایم و این مشکل قطعاً نتایج مثبتی را به دنبال نخواهد داشت.

مسئولان باید ایرادات کار خود در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی را بدانندحجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در حاشیه سی‌وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی‌، اظهار کرد: امروزه شاهد آن هستیم که جوانان انگیزه و علاقه‌ای که باید به قرآن داشته باشند را ندارند و در واقع به نوعی ارتباطشان با قرآن قطع شده است. ما مسئولان باید ایراد کار خود را بدانیم چرا که در این زمینه تنها در فضای محدودی ارتباطات را گسترده کرده‌ایم و این مشکل قطعاً نتایجی را به دنبال داشته است. 
وی برگزاری جشنواره‌های قرانی را در توسعه فرهنگ قرآن برای نسل جوان امروز امر مثبتی دانست و افزود: در واقع قرآن دریایی بی کران است، اگر این حس خوب در انسان‌ها ایجاد شود و بتوانند با تکیه بر آن، نیازهای خود را به اشکال متفاوت و البته متنوع در ارتباط انس با قرآن پیدا کنند و با آن آشنا شوند، قطعاً اینگونه ارتباطات، بسیار عمیق و گسترده‌تر خواهد شد.
پژمانفر با تأکید بر اینکه باید بتوانیم اشکال متنوع و جذابی در جهت انس افراد به‌ویژه جوانان با قرآن را در جامعه فراهم کنیم، تصریح کرد: نقطه قوتی که اینگونه جشنواره‌ها دارد، این است که توانسته‌ به مخاطبان این مسئله را بیان کند که افراد می‌توانند در بخش‌های مختلفی مانند قرائت، ترتیل، حفظ، فیلم‌نامه نویسی، خوشنویسی و در قالب هنرهای دیگر ارتباط لازم را با قرآن برقرار کنند و از این طریق به شناسایی ابعاد این کتاب آسمانی نیز بپردازند.
پژمانفر تأکید کرد: ما زمانی در این مسیر موفق خواهیم بود که بتوانیم برای حضور فراگیر همه دانشجویان در اینگونه فعالیت‌ها برنامه‌ای داشته باشیم تا هر سال نسبت به سال‌های گذشته درصد ارتباط دانشجویان با قرآن را به میزان بیشتری را شاهد باشیم.
وی خاطرنشان کرد:‌ اگر این دروه از سی‌وسومین جشنواره قرآنی نسبت به سی‌ودومین دوره آن و نیز سال‌های گذشته، توانسته عوامل و ابزارهایی را در ارتباط با فراگیر شدن قرآن با جامعه داشته باشد، قطعاً ما در این صورت می‌توانیم برگزاری این جشنواره را موفق و موثر بدانیم.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر برگزاری این جشنواره نتایج مثبت را به دنبال نداشته باشد تنها مراسمی خواهد بود برای افرادی که تمایل دارند از آن بهره‌مند شوند و افرادی که بی‌تفاوت به آن هستند به راحتی از کنار آن عبور می کنند و هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌برند.
انتهای پیام

captcha