جشنواره‌ قرآن و عترت دانشجویان؛ عصاره مشارکت 100هزار نفری در برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 3765102
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
حجت‌‌الاسلام محمدیان:

جشنواره‌ قرآن و عترت دانشجویان؛ عصاره مشارکت 100هزار نفری در برنامه‌های قرآنی

گروه فعالیت های قرآنی - رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: اینگونه جشنواره‌ها عصاره کاری است که مجموعه آموزش عالی انجام می‌دهد چرا که بیش از 100 هزار نفر در فرآیندی حضور پیدا می‌کنند که نتیجه آن به برگزاری چنین جشنواره‌هایی ختم می‌شود. در واقع اگر حضور این افراد وجود نداشت، این جشنواره هم به مرحله بروز و ظهور دست نمی یافت.

مسئولان باید بستر مناسبی را برای بروز استعدادهای جوانان فراهم آورندحجت‌الاسلام محمد محمدیان در حاشیه سی‌وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی ‌ضمن تاکید بر ارتباط و انس دانشگاهیان و جوانان با کلام وحی گفت: با توجه به سابقه فعالیت 20 ساله‌ای که من در دانشگاه دارم، باید بگویم که در واقع چنین عقیده‌ای وجود ندارد چرا که جوانان زیادی هستند که به قرآن علاقه‌مند هستند و اگر هم مشکلی در این زمینه وجود دارد، ناشی از مسئولان است که در این حوزه کم کاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: بنابراین مسئولان باید به برطرف کردن این مشکل در جامعه بپردازند و در این راستا نیز باید زمینه‌ای فراهم کنند تا جوانان بتوانند استعدادهای خود را در زمینه‌های مختلف شکوفا کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد:‌ در این میان نیز ممکن است فردی در بخش هنری، معارف و یا در بخش ‌های علمی و آموزشی بتواند این ارتباط را با قرآن برقرار کرده و با توجه به شرایط خود در آن حوزه‌ها فعالیت داشته باشد.

رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: ‌در واقع باید زمینه‌های متعددی را آماده کنیم تا جوانان بتوانند استعدادها و ذوق‌های درونی خود را در بخشی مرتبط با قرآن تطبیق داده و آن‌ها را در درون خود پیدا کنند. بنابراین کم کاری‌های ما مسئولان موجب شده نتوانیم زمینه مناسب و لازم را برای افراد فراهم کنیم.

وی ادامه داد: امروز با وجود فضای مجازی، شبهات زیاد به شکلی گسترده در حال انتشار است؛ ‌بنابراین به طور طبیعی در چنین فضاهایی باید آمادگی خود را برای پاسخگویی به شبهات را بیشتر کنیم.

حجت‌الاسلام محمدیان گفت: اینگونه جشنواره‌ها عصاره کاری است که مجموعه آموزش عالی انجام می‌دهد چرا که بیش از 100 هزار نفر در فرآیندی حضور پیدا می‌کنند که نتیجه آن به برگزاری چنین جشنواره‌هایی ختم می‌شود. در واقع اگر حضور این افراد وجود نداشت، این جشنواره هم به مرحله بروز و ظهور دست نمی یافت.

انتهای پیام

captcha