نقش ویژه مدارس در ارتقای مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان
کد خبر: 3765111
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
بیرانوند تأکید کرد:

نقش ویژه مدارس در ارتقای مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان

گروه فرهنگی - دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: مدارس به‌خاطر جایگاه ویژه‌ای که دارند در ارتقای مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان و پیشگیری از اعتیاد مؤثر هستند.

نقش ویژه مدارس در ارتقاء مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان

به گزارش ایکنا از لرستان، یک‌شنبه، 27 آبان‌ماه، و به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، همایش همیاران پیشگیری آموزش و پرورش نواحی 1و2 شهرستان خرم‌آباد و آئین تجلیل از فعالان عرصه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همایش سفیران پیشگیری در آموزش و پرورش ناحیه ۲ خرم آباد برگزار شد.
در این همایش، بیرانوند، دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان لرستان، آمار معتادان به مواد مخدر در کشور را حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۲ دستگاه مشغول مبارزه با این پدیده شوم هستند دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت معتقدیم که در این راستا باید از کمک مردم استفاده شود .
وی ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد را اولویت کاری دانست، عنوان کرد: اگر خانواده ها از خطرات این معضل آگاهی پیدا کنند این آمار به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.
بیرانوند تصریح کرد: مدارس به‌خاطر جایگاه ویژه‌ای که دارند در ارتقاء مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان و پیشگیری از اعتیاد مؤثر هستند.
دبیرشورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان ضمن تأکید بر ضرورت تصریح شادی و نشاط در جامعه، گفت: هرچه شادی و نشاط در جامعه بالا رود امید به زندگی بیشتر می‌شود و آسیب‌های اجتماعی کم می‌شود و لازم است با همکاری همه ارگان‌های مختلف در جهت رفع افسردگی قشر جوان تلاش کنیم تا جامعه‌ای شاد و پویا داشته باشیم.
در ادامه نیز فرید بهرامی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به پایین آمدن سن اعتیاد و هدف قرار گرفتن جامعه دانش‌آموزی بر ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی و اجرای طرح‌های مختلف در زمینه پیشگیری، در سطح مدارس و با همکاری سایر نهادها تأکید کرد و گفت: لازم است در کنار تحصیل کسب مهارت‌های اجتماعی انجام پذیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح نماد در سال گذشته در بخشی از مدارس استان لرستان و کسب مقام سوم کشوری گفت: در این طرح دستگاه‌های اجرایی استان با همکاری و تعامل به دنبال شناخت و پیشگیری از عوامل آسیب‌های اجتماعی و از جمله اعتیاد به مواد مخدر در جامعه هستند.این طرح در سال آینده در تمام مدارس استان اجرا خواهد شد .
بهرامی در رابطه با طرح همیار پیشگیری، گفت: در این طرح از پتانسیل خود دانش‌آموزان در زمینه شناخت آسیب‌ها در پیشگیری از اعتیاد استفاده می‌کنیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان، تصریح کرد: هدف از اجرای طرح نماد و سایر طرح‌های مشابه تحویل دانش‌آموزانی توانمند و باورمند در زمینه مهارت‌های اجتماعی است.

انتهای پیام

captcha