ایران یکی از موضوعات گفت‌وگوهای موگرینی در سفر به ترکیه
کد خبر: 3765122
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴

ایران یکی از موضوعات گفت‌وگوهای موگرینی در سفر به ترکیه

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کمیسر سیاست همسایگی اروپا و مذاکرات توسعه هفته آینده به ترکیه می‌روند تا با مقامات این کشور مذاکراتی چندجانبه داشته باشند که ایران یکی از موضوعات مورد بحث آن‌ها خواهد بود.

به گزارش ایکنا، ایسنا به نقل از رسانه یوروپین‌اینترست نوشت:  فدریکا موگرینی و یوهانس هان در تاریخ ۲۲ نوامبر به آنکارا سفر خواهند کرد تا مذاکرات رده بالای سیاسی میان اتحادیه اروپا و ترکیه انجام بدهند. مدیریت هیات ترکیه را مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امورخارجه ترکیه بر عهده خواهد داشت که اکنون مسئول امور اتحادیه اروپا در این کشور نیز هست.

مقامات اتحادیه اروپا و ترکیه در این مذاکرات پیرامون مسائلی همچون منافع و دغدغه‌های مشترک خود از جمله مسائل سیاست خارجی مانند پیشرفت‌های صورت‌گرفته در سوریه و همچنین پیرامون ایران و عراق گفت‌وگوهایی خواهند داشت. آن‌ها همچنین بحث‌هایی چندجانبه در باره روابط میان اتحادیه اروپا و ترکیه، همکاری در زمینه مهاجرت و مقابله با تروریسم و مسائل اقتصادی مختلف خواهند داشت.

این مذاکرات با پوشش خبری مطبوعات همراه خواهد بود.

فدریکا موگرینی تا کنون حمایت خود را از مواضع کشورهای ترکیه و عراق در برابر توافق هسته‌ای و تحریم‌های‌های جدید ایران اعلام کرده است.

انتهای پیام

captcha