بررسی زمینه‌های همکاری بسیج و دولت در شورای عالی امنیت ملی
کد خبر: 3765124
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴

بررسی زمینه‌های همکاری بسیج و دولت در شورای عالی امنیت ملی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از بررسی زمینه‌های همکاری بسیج و دولت در شورای عالی امنیت ملی خبر داد.

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشستی خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، به ارائه گزارشی از اقدامات مجموعه بسیج طی ماه‌های گذشته پرداخت و خاطر نشان کرد: از ابتدای ۹۷ بنای ما در مجموعه بسیج تاکید بر بعد خدمت رسانی است که یک جلوه آن را در مرداد و شهریور امسال دیدیم که با برگزاری تجمع بزرگ در استادیوم آزادی یک مرحله آن پایان یافت و مراحل دیگر این خدمت رسانی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج برای هفته بسیج امسال، گفت: افتتاح ۱۱۵۰ پروژه محرومیت زدایی و ۳۰۰۰ واحد کوچک و خرد اقتصاد مقاومتی خانگی و اعزام ۶۰۰۰ گروه جهادی از اهم برنامه‌های سازمان بسیج است.

رئیس سازمان بسیج همچنین به ورود بسیج به عرصه ساخت نیروگاه برقی اشاره و اظهار کرد: بسیج در حوزه انرژی خورشیدی ورود پیدا کرده و ساخت نیروگاه ۵ کیلو واتی از نخستین برنامه های ما در این زمینه است. ساخت نیروگاه ۱۰۰ کیلو واتی نیز از دیگر برنامه های بسیج در حوزه انرژی خورشیدی است.

غیب پرور اجرای طرح "ایران یار" را از دیگر برنامه های امسال بسیج در هفته بسیج عنوان کرد و گفت: در این طرح ۳۰ هزار دانش آموز از کارخانجات و صنایع تولیدی کشور با هدف خود باوری بازدید خواهند کرد. همچنین از ۱۵۰۰ مدیر کارخانه و کارگاه های تولیدی و صاحبان صنایع بخش خصوصی و دولتی دعوت شده تا به مدارس بروند و توضیخاتی درباره اقدامات خود ارائه کنند. امسال همچنین طرح میز خدمت توسط بسیج کارمندان اجرا می شود و در این راستا 800میز خدمت با محوریت مساجد در کشور برپا می‌شود. ۴۰۰۰ هسته علمی مهندسین کشاورزی نیز به سراسر کشور اعزام می‌شوند.

وی برگزاری جشنواره فیلم مقاومت، جشنواره فعالان فضای مجازی بسیج و همایش بزرگ و اثر گذار همدردی با مردم یمن را به عنوان ویژه برنامه های هفته بسیج عنوان کرد و گفت: در برنامه های هفته بسیج امسال ۲۸ برنامه محوری در سراسر کشور و ۶ برنامه مرکزی در تهران برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج در خصوص اقدامات انجام توسط این سازمان در زلزله کرمانشاه خاطر نشان کرد: بسیج در زلزله کرمانشاه ۵ اقدام در خوری انجام داد؛ در روزهای اول ۱۵ هزار جهادگر بسیجی استفاده کردیم و برای اسکان اضطراری ۱۹ میلیارد تومان هزینه کردیم؛ در گام بعدی ۷ هزار کانکس تهیه کردیم و در نصب ۸۳۰۰ کانکس مربوط به قرارگاه خاتم اقدام کردیم. همچنین ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی را تقبل کردیم که تاکنون ۷۰۰ واحد را تحویل دادیم.

غیب پرور همچنین درباره همکاری های بسیج با دولت گفت:با برخی وزارتخانه ها مثل صنعت، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش توافق نامه های خوبی منعقد شده و نسبت به چند ماه قبل وضعیت ما برای همکاری با دولت نسبت به قبل بهبود یافته و امیدواریم بهتر هم شود و به نظر می‌رسد دولت به این نتیجه رسیده که میتواند از ظرفیت های بسیج استفاده کند.

وی ادامه داد: در خصوص همکاری با دستگاه های دیگر دولتی با مسئولین دبیرخانه شورای امنیت صحبتی داشتیم و بنا شد زمینه های همکاری دولت و بسیج مشخص شود.

به گزارش ایسنا، غیب پرور در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات عملی ایران درباره یمن، با ناکید بر اینکه شرایط مردم یمن به لحاظ کمک رسانی سخت و دشوار است، خاطر نشان کرد: باید فکر کنیم و ببینیم چه کاری برای اقدامات عملی از دستمان برمی‌آید؛ تبیین آنچه در یمن اتفاق می افتد اولویتی است که در دستور کار بسیج در هفته بسیج امسال قرار دارد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات فرهنگی بسیج با بیان اینکه هیمنه کار و همچنین دستگاه‌های مسئول در عرصه فرهنگی زیاد است، اظهار کرد: بخشی از اقدامات بسیج کارهای اثرگذار و ماندگار مانند ساخت فیلم و برگزاری یادواره‌های شهدا است. برخی اقدامات دیگر نیز کارهای تبلیغاتی است که در این زمینه ۴ هزار بیلبورد در سراسر کشور داریم، اما این وجود باید اقدامات ییشتری در زمینه فرهنگ انجام دهیم.

رئیس سازمان بسیج در پایان از برگزاری تجمع بسیجیان در هفته بسیج خبر داد و گفت: این تجمع پنجم آذر ماه در ۵۰۰ شهر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا٬ هفته بسیج به مناسبت فرارسیدن سال‌روز تاسیس بسیج مستضعفین در پنجم آذر، از ۲۹ آبان آغاز می‌شود.

انتهای پیام

captcha