رشد ۴ برابری مشاغل هنری به‌واسطه پروژه‌های اعتاب مقدسه در عراق
کد خبر: 3765152
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱

رشد ۴ برابری مشاغل هنری به‌واسطه پروژه‌های اعتاب مقدسه در عراق

گروه معارف ـ مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اظهار کرد: به‌واسطه ساخت پروژه‌های اعتاب مقدسه و طرح‌های توسعه‌ای در آن، صنایع‌دستی و مشاغل هنری صنعتی مثل آینه‌کاری و گچ‌بری و امثال آن در ایران با رشد ۴ برابری روبرو شده است.

رشد 4 برابری مشاغل هنری به‌واسطه پروژه‌های اعتاب مقدسه در عراق

حامد کبودوند، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با بیان اینکه بیشتر اعتاب مقدسه عراق که در گذشته دور توسط ایران ساخته‌ شده بود، اظهار کرد: در حال حاضر این اماکن مقدسه توسط خیران ایرانی حفظ و بازسازی می‌شود.
وی افزود: تمامی مصالح به کار رفته در پروژه‌ها در اعتاب مقدسه عراق از داخل ایران تأمین می‌شود و متخصصان حاضر در آن نیز ایرانی هستند.
کبودوند با اشاره به اینکه در تمامی این پروژه‌ها تلاش شده سبک معماری ایرانی ـ اسلامی رعایت شود، عنوان کرد: به‌واسطه ساخت پروژه‌های اعتاب مقدسه و طرح‌های توسعه‌ای در آن، صنایع‌دستی و مشاغل هنری صنعتی مثل آینه‌کاری و گچ‌بری و امثال آن در ایران با رشد ۴ برابری روبرو شده است.
وی یادآور شد: به‌طور میانگین سالانه ۳ میلیارد تومان نذورات و هدایا و کمک‌های مردمی در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین جمع‌آوری می‌شود.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اضافه کرد: این اطمینان را به همگان می‌دهم که ما هیچ هزینه‌ای به غیر از کمک‌های مردمی در داخل و خارج از نداریم و به‌هیچ‌عنوان نیز از بیت‌المال و هزینه‌های جاری و دولتی دستگاه‌های اجرایی هزینه‌ای را دریافت نمی‌کنیم .
وی بیان کرد: در این راه کارشکنی و فعالیت‌های مغرضانه بسیار وجود دارد که لزوم آشنایی هر چه بیشتر مردم با فعالیت‌های این ستاد که در قالب طرح‌های ماندگار اجرا شده است را گوشزد می‌کند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در پایان با تأکید بر اینکه نیازمند یاری اصحاب رسانه برای آگاهی بیشتر جامعه و نشان دادن مأموریت‌های ستاد بازسازی به عموم جامع هستیم، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با کمک گرفتن از بستر رسانه مبحث اعتمادسازی مردمی به ستاد بازسازی هر چه بیشتر شود.
انتهای پیام

captcha