«شادی و نشاط در اسلام» رونمایی شد
کد خبر: 3765192
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷

«شادی و نشاط در اسلام» رونمایی شد

گروه ادب ــ مراسم رونمایی، نقد و بررسی کتاب «شادی و نشاط در اسلام»، نوشته فردین احمدی با حضور نویسنده اثر و دو منتقد در کتابخانه شهدای نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

به گزارش ایکنا، فردین احمدی در این نشست، شادی را نوعی احساس درونی و رضایت باطنی دانست و اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه من در هنگام نگارش کتاب، بیان دیدگاه اسلام در مورد شادی و عدم مخالفت این دین با شور و نشاط بود.
وی افزود: بعضی مقدس‌مآبان و مدعیان تبلیغ دین، به نام دین با همه چیز به جنگ برمی‌خیزند و شعارشان این است که اگر می‌خواهی دین داشته باشی، به همه چیز پشت پا بزن، شاد مباش و شادی نکن، از خلق بگریز و به انزوا پناه ببر. هدف من ارائه مطالبی برای تمام مخاطبان بوده است و از این رو تلاش کردم تا دیدگاه اسلام در این خصوص از دایره تخصصی آن خارج شود تا برای تمام اقشار قابل استفاده باشد.
نویسنده «شادی و نشاط در اسلام» الگوی خود برای نگارش کتاب در این خصوص را برخی از برنامه‌های شاد رسانه‌ای دانست که محبوب خانواده‌ها است و افزود: از این رو نشان دادن دیدگاه اسلام که با شادی و نشاط مخالفتی ندارد، می‌تواند بسیاری از افراد را به طور غیرمستقیم جذب کند.
در این نشست، منتقدان نیز به ارائه نکاتی در خصوص کتاب پرداختند و یکی از مهم‌ترین نقاط قوت کتاب را روان و سلیس بودن متن آن دانستند.
در این مراسم، همچنین از برگزیدگان شعر آیینی محرم نیز تجلیل به عمل آمد و شاعران حاضر برخی از سروده‌های خود را قرائت کردند.
انتهای پیام
captcha