هدف جهاددانشگاهی گسترش فرهنگ کتابخوانی است
کد خبر: 3765207
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
شهرجردی:

هدف جهاددانشگاهی گسترش فرهنگ کتابخوانی است

گروه فرهنگی - سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: مجموعه جهاد‌دانشگاهی استان به واسطه فعالیت‌های حوزه سازمان انتشارات‌ برنامه‌ای را مدنظر قرار داده است و آن هم رونمایی از کتاب با همکاری مولفین است، چراکه هدف جهاددانشگاهی استان گسترش فرهنگ کتابخوانی است.

هدف جهاددانشگاهی گسترش فرهنگ کتابخوانی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عصر یکشنبه 27 آبان‌ماه آیین رونمایی از کتاب «مسائل کاربردی در زمین‌شناسی مهندسی» با حضور مولفین این کتاب مصطفی یوسفی‌راد و مهدی صفری و همچنین مسعود شهرجردی سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی و مرادی معاون فرهنگی در سالن جلسات جهاددانشگاهی استان مرکزی‌ برگزار شد.
در این مراسم سرپرست جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی به ارائه نکاتی پیرامون فعالیت‌های سازمان انتشارات جهاد‌دانشگاهی پرداخت و گفت: سازمان انتشارات جهاد‌دانشگاهی از سال 52 همزمان با تشکیل جهاد‌دانشگاهی در استان فعالیت خود را آغاز کرد و فعالیت‌های خوبی از قبیل تالیف، ترجمه و ... طی این سال‌ها انجام داده است و ‌هر سال مسابقه‌ای تحت عنوان‌ جشنواره کتاب سال دانشجویی در سطح کشور برگزار می‌کند.
شهرجردی افزود: مجموعه جهاد‌دانشگاهی استان به واسطه فعالیت‌های حوزه سازمان انتشارات‌ برنامه‌ای را مدنظر قرار داده است و آن هم رونمایی از کتاب با همکاری مولفین است، چراکه هدف جهاددانشگاهی استان گسترش فرهنگ کتابخوانی است.
وی بیان کرد: با توجه به برنامه ششم توسعه، جهاددانشگاهی‌ استان ماهیانه یک کتاب را رونمایی خواهد کرد.
مصطفی یوسفی‌راد، مولف این کتاب نیز گفت: وقتی که کتابی را می‌نویسیم انسان چنان جسارتی را پیدا می‌کند که با تمام تجریباتی که کسب کرده در حوزه نظری و عملی دست به قلم می‌شود و آن را به جامعه ارائه می‌کند. تفکر و اختیار مهم‌ترین ویژگی انسان‌ها است.
وی ضمن تشکر از همکاری حوزه انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر 12 نهاد در حوزه کتاب فعالیت می‌کنند که جهاد‌دانشگاهی اولین مجموعه بوده است.
یوسفی‌راد افزود: امیدواریم دانشجویان رشته‌های زمین‌شناسی، عمران، مهندسی معدن و ... با مطالعه این کتاب ضعف‌های آن را برطرف سازند.
مهدی صفری، دیگر مولف کتاب مسائل کاربردی در زمین‌شناسی مهندسی با ابراز خرسندی نسبت به رونمایی این کتاب در هفته کتاب بیان کرد: با توجه به شرایط کشور و مسائل مختلفی که به عنوان پدیده‌های زمین‌شناسی در مورد ایران وجود دارد پیشگیری از حوادث غیر‌مترقبه و حوادث ناشی از پدیده‌های زمین شناسی را باید اطلاع‌رسانی کنیم که البته کتاب‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد اما، باید به بحث‌های کاربردی این مساله توجه نمود.
وی افزود: به زبان ساده مسائل مربوط به زمین‌شناسی و مهندسی که به عنوان بین‌رشته‌ای است را باید برای ‌دانشجویان عمران، زمین‌شناسی و محیط زیست و ... بیان کرد به همین دلیل با توجه به این مسائل و حوادثی مانند زلزله و ساخت و ساز، جامعه را نیاز‌سنجی کردیم که یک چنین کتابی می‌توان تالیف کرد تا ضعف‌های موجود رفع شود. آنچه که ما تا این مرحله انجام داده‌ایم حاصل تلاش این گروه است و از همکاری جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی نیز سپاسگزاریم.
به گزارش ایکنا؛ کتاب مسائل کاربردی در زمین شناسی مهندسی در 10 فصل توسط مصطفی یوسفی‌راد، مهدی صفری و میلاد جهانی تالیف و توسط انتشارات جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسیده است.
انتهای پیام

captcha