موضع اتحادیه مدغم استان مرکزی درباره تشکیل مجمع اتحادیه تشکل‌های قرآنی
کد خبر: 3765211
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
ایکنا گزارش می‌دهد؛

موضع اتحادیه مدغم استان مرکزی درباره تشکیل مجمع اتحادیه تشکل‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های ‌قرآنی – مدیر‌عامل اتحادیه مدغم استان مرکزی موضع این اتحادیه درباره تشکیل مجمع اتحادیه تشکل‌های قرآنی را اعلام کرد و گفت: انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسان جدید را قبول نداریم.

موضع اتحادیه مدغم استان مرکزی درباره تشکیل مجمع اتحادیه تشکل‌های قرآنی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بحث ادغام اتحادیه تشکل‌های قرآن وعترت و اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی، چندین سال است که مطرح می‌شود و آنچه مبرهن است اینکه برای تشکیل یک اتحادیه واحد قرآنی ادغام اتحادیه‌های استانی لازم است، حال با تشکیل اتحادیه‌های مدغم در اکثر استان‌ها تکلیف اتحادیه‌های استانی تشکل‌های قرآن‌و‌عترت کشور و همچنین اتحادیه‌های موسسات قرآنی مردم‌نهاد مشخص نیست.
با توجه به تشکیل جلسات متعدد دو اتحادیه و انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسان‌، مجمع اتحادیه تشکل‌های قرآن‌و‌عترت کشور، طرح انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرس را مجددا در نظر داشته است و در این راستا در 25 آبان‌ماه پانزدهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به صورت فوق‌العاده و با حضور نمایندگان 300 موسسه قرآنی از سراسر کشور را در مشهد مقدس برگزار کرده است.
این در حالی است که در 21 آبان‌ماه جاری مهدی قره‌شیخ‌لو، نایب‌رئیس و دبیر هیئت رسیدگی با ارسال نامه‌ای برپایی هرگونه مجمع عمومی را بدون مجوز و ممنوع اعلام کرد و پیش از این نیز دبیرخانه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی از اتحادیه‌های قرآنی درخواست کرد که از برگزاری مجمع عمومی بدون نظر هیئت اجتناب کنند.
با توجه به برگزاری پانزدهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در مشهد و عدم حضور اتحادیه مدغم استان مرکزی، این مساله را از مدیرعامل اتحادیه مدغم استان پیگیری نمودیم که در ادامه می‌خوانید.
پیمان عین‌القضاتی، مدیرعامل اتحادیه ‌مدغم استان مرکزی گفت: بر اساس نامه، حجت‌الاسلام حمید محمدی، قائم‌مقام رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی اعلام کرد که به منظور جلوگیری از بروز هرگونه اختلاف باید برگزاری هر نوع مجمع عمومی با هماهنگی آن‌ها صورت پذیرد و اتحادیه‌های قرآنی از حضور در این مجمع خودداری کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اتحادیه مدغم در استان تشکیل شده است، در جلسات این‌چنینی که به اختلاف دو اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور در ادغام منجر می‌شود، شرکت نمی‌کنیم و انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسان جدید را که در این مجمع اخیر برگزار شد قبول نداریم.
حال با این تفاسیر، امیدواریم اتحاد رویه‌ای از سوی مسئولین دو اتحادیه برای به تثبیت رساندن موضوع ادغام اتحادیه‌ها صورت پذیرد.
انتهای پیام

captcha