برگزاری دوره «آموزشياری روخوانی قرآن» در شهرستان سامان
کد خبر: 3765219
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

برگزاری دوره «آموزشياری روخوانی قرآن» در شهرستان سامان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره آموزشیاری روخوانی و روانخوانی در شهرستان سامان به مدت ۸۴ ساعت خبر داد.

برگزاري دوره آموزشياری روخواني قرآن در سامان

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر گفت: براساس این طرح پس از ارزیابی و سطح بندی و شناسایی نیروهای مستعد در شهرستان سامان و تربیت آنان جهت تدریس در دوره‌های آموزش قرائت قرآن كریم «سطوح 1و2»، روخوانی و روانخوانی قرآن و صحّت قرائت نماز، این دوره آموزشی برگزار می‌شود.
وی گفت: روشمند و هماهنگ كردن آموزش روخوانی و روان خوانی و تعمیم روش‌های بدیع و انتقال مهارت‌های تدریس یكپارچه و نظام یافته روخوانی و روانخوانی یکی از اهداف برگزاری این دوره است.
رئیس اداره امور قرآنی استان ادامه داد: انتظار می‌رود با برگزاری این دوره، دانش‌آموختگان ضمن تعمیق ارتباط خود با قرآن کریم، با فنون و روش‌های نوین و علمی تدریس و آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن‌ و صحّت قرائت نماز «قرائت 1 و 2» در سطح تعریف شده در این طرح با هدف جذب هرچه بیشتر مشتاقان فراگیری قرائت كلام وحی، آشنا شوند.
تقی‌پور افزود: آزمون ورودی این دوره که، شامل مفاهیم جلد یك مسعود وکیل و روخوانی نور است برگزارشد و افرادی که حد نصاب نمره لازم را دریافت کردند در این دوره شرکت می‌کنند.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این دوره براساس نیاز این شهرستان و با محتوای مبانی و اصول قرائت، روش تدریس و احکام توسط اساتید برجسته استانی به مدت 84 ساعت برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، برای آن دسته از شرکت کنندگان در این دوره که حد نصاب، نمره لازم را کسب کنند از طرف اداره امور قرآنی استان گواهی صادر خواهد شد.

انتهای پیام

captcha