احیای دریاچه ارومیه؛ مهم‌ترین مطالبه مردم آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3765312
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
امام جمعه خوی اظهار کرد:

احیای دریاچه ارومیه؛ مهم‌ترین مطالبه مردم آذربایجان‌غربی

گروه سیاست و اقتصاد ـ حجت‌الاسلام شکوری احیای دریاچه ارومیه و توجه ویژه دولت در این خصوص را خواستار شد و گفت: احیای دریاچه ارومیه از مهم‌ترین خواسته و مطالبات مردم استان با توجه به عواقب منفی ناشی از خشک شدن این تالاب است.

احیای دریاچه ارومیه؛ مهم‌ترین مطالبه مردم آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری، امام جمعه خوی‌ صبح امروز، 28 آبان‌ماه در جریان دیدار رئیس جمهور با مردم خوی در ورزشگاه شهید چمران این شهرستان بیان کرد: در حال‌حاضر، شهرستان خوی در بخش آب شرب، کشاورزی و صنعت با مشکل و بحران آب مواجه بوده و امید است رئیس جمهوری دستور اورژانسی را برای آغاز اجرای سد غازان صادر کنند.
وی احیای دریاچه ارومیه و توجه ویژه دولت در این خصوص را خواستار شد و گفت: احیای دریاچه ارومیه از مهم‌ترین خواسته و مطالبات مردم استان با توجه به عواقب منفی ناشی از خشک شدن این تالاب است.
شکوری ادامه داد: چهار حوزه علمیه با ۸۰۰ طلبه در خوی مشغول به‌تحصیل بوده و با وجود گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و علی‌رغم فعالیت دولت‌ها به خصوص دولت یازدهم و دوازدهم، این استان از عقب‌ماندگی تاریخی رنج می‌برد که امیدواریم این مساله مهم نیز در این سفر این مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به الحاق منطقه آزاد تجاری‌صنعتی خوی به منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: با توجه به هم‌مرزی خوی با ترکیه و دسترسی به بازارهای اروپایی، مستقل شدن منطقه آزاد تجاری و صنعتی خوی از مهمترین خواسته‌ها و مطالبات مردم خوی است.
امام جمعه خوی‌ تبدیل دانشکده‌های خوی به دانشگاه های دولتی را از دیگر مطالبات مردم خوی دانست و افزود: خوی از قرن ششم هجری با ورود شمس تبریزی به این شهر، یکی از پایگاه‌های علمی دنیا بوده و در حال حاضر نیز کاروان علم و دانش در این شهر تداوم دارد.
انتهای پیام

captcha