تلاش دولت، مهار تورم و رونق اشتغال است/ پای قولم برای احیای دریاچه ارومیه ایستاده‌ام
کد خبر: 3765325
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

تلاش دولت، مهار تورم و رونق اشتغال است/ پای قولم برای احیای دریاچه ارومیه ایستاده‌ام

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس جمهور با تأکید بر اینکه همه تلاش دولت، برای مهار تورم و رونق اشتغال است، اظهار کرد: می‌دانیم که شرایط سخت‌تر شده، اما مسیر پیشرفت هم در برخی امور برای ما آسان‌تر شده است، تولید سخت‌تر شده اما در عین حال صادرات می‌تواند تولید ما را به حرکت درآورد.

تلاش دولت، برای مهار تورم و رونق اشتغال است/ پای قولم برای احیای دریاچه ارومیه ایستاده‌ام

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور صبح امروز، 28 آبان‌ماه در دیدار با مردم خوی در محل ورزشگاه شهید چمران این شهرستان با بیان اینکه دشمنان، به‌دنبال ناامن جلوه‌ دادن ایران اسلامی در روز 13 آبان بودند که ناکام ماندند، اظهار کرد: ملت ایران پاسخ دشمنان را در روز 22 بهمن امسال خواهند داد و ما ‌برابر آمریکا، سر فرود نخواهیم آورد، ملت ایران اسلامی تنها ‌برابر خداوند سر فرود می‌آورد و ‌برابر هیچ قدرتی به حول و قهوه الهی سر فرود نخواهیم آورد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به فکر تسلیم مردم در چند ماه اول تحریم‌ها بودند و با اطلاعات غلط به کاخ سفید که از اسرائیل و منافقان دریافت می‌کردند، در اشتباه بودند، چون تمام کشورها و ملت‌های جهان با تحریم ظالمانه علیه کشور ایران مخالف هستند و یک صدا در مقابل آمریکا ایستاده‌اند.

عرضه کالاهای اساسی در سال آینده با ارز 4200 تومان

وی با اشاره به اینکه طی سال آینده، کالاهای اساسی را با همان قیمت ارز 4200 تومانی به دست مردم خواهیم رساند، خاطرنشان کرد: همه تلاش دولت این است که تورم را مهار کند، به همه دشمنان خواهیم فهماند که با فشار بر ملت ایران و با فشار بر اقتصاد کشور، قادر نیستند مردم را از اهداف بلندشان بازگردانند.

روحانی گفت: من کاملاً می‌دانم که شرایط زندگی برای مردم نسبت به ماه‌های گذشته سخت‌تر شده و قیمت اجناس در مسیر صعودی بوده و همه تلاش دولت برای مهار این تورم و رونق اشتغال است، می‌دانیم که شرایط سخت‌تر شده اما مسیر پیشرفت هم در برخی امور برای ما آسان‌تر شده است، تولید سخت‌تر شده اما در عین حال صادرات می‌تواند تولید ما را به حرکت درآورد.

وی ادامه داد: همچنان پای قولم برای احیای دریاچه ارومیه ایستاده‌ام، درست است به مرحله احیا نرسیده‌ایم، اما به مرحله تثبیت رسیده‌ایم و این خود جای شکر دارد و اقدام بزرگی استف یکی از قول‌های من به مردم استان در سال 92، احیای دریاچه ارومیه بود که پای قولم هستم، هرچند پیشرفت طبق برنامه نبود اما بدانید اگر تلاش دوازدهم نبود این دریاچه تبدیل به نمکزار شده بود و طوفان نمک نه تنها برای استان بلکه چندین استان مشکل می‌آفرید و خشکی دریاچه ارومیه برای تمام ایران و بخصوص منطقه شمال‌غرب فاجعه بزرگی است و برای نجات این دریاچه تلاش می‌کنیم.

ما آغازگر جنگ اقتصادی نبودیم

رئیس جمهور افزود: مردم عزیز ایران باید بدانند ما به عهدمان وفادار بودیم، باید بدانند در قراردادهایمان ‌برابر دنیا طبق فرهنگ اسلام به عهدمان وفا کردیم و ما آغازگر منازعه و جنگ اقتصادی با کسی نبودیم، اما آنها در سایه شکست‌های پیاپی در منطقه به فکر انتقام‌گیری از ملت ایران هستند.

روحانی با تأکید بر اینکه آمریکا قادر نیست رابطه ملت ایران را با ملت عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان تضعیف کند، تصریح کرد: ما همه مسلمانیم، مخصوصاً مردم آذربایجان به‌عنوان استان‌های غیوری که مرزدار و مرزبان جمهوری اسلامی ایران در همه مقاطع تاریخ ایران بودند.

وی یادآور شد: رساندن مسیر ریل به ارومیه یکی از وعده‌های دولت بود و افتخار می‌کنم که این ایستگاه قطار امروز افتتاح می‌شود و علاوه برآن در این سفر، جاده خوی به قطور به یک جاده مهم تبدیل می‌شود که کلنگ احداث آن امروز به زمین زده خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: در سفر پیشین 60 پروژه به مردم وعده داده شده بود که 20 پروژه افتتاح‌ شده است و از نظر اعتبار 1180 میلیارد تومان وعده دولت بود که  2159 میلیارد تومان هزینه شده و در این سفر بیش از 600 تختخواب در استان افتتاح می‌شود که از جمله آنها یک بیمارستان 220 تخت‌خوابی در خوی افتتاح می‌شود و به‌یاد داشته باشیم که در مناطق محروم و دورافتاده پزشک مقیم وجود نداشت، اما امروز 180 پزشک در همین مناطق مشغول به کار است.

وی با اشاره به آمار خدمات درمانی دولت یازدهم و دوازدهم در استان آذربایجان غربی، تصریح کرد: در آغاز دولت یازدهم ۳۷۸۲ تخت بیمارستانی در این استان بود و امروز ۴۱۳۹ تخت بیمارستانی وجود دارد که به معنای قدم مهم دولت در این زمینه است.

روحانی افزود: در آغاز دولت یازدهم ۶۰ هزار هکتار از اراضی این استان را به آبیاری مدرن مجهز کردیم و در طول این چند سال برای اینکه مردم از نعمت گاز استفاده کنند ۶۸۴ روستا در استان آذربایجان‌غربی به این خط گاز متصل شده است.

وی با بیان اینکه البته قبول داریم آنچه مورد توقع مردم بوده محقق نشده است، تصریح کرد: محصول کشاورزی این استان در سال ۹۲ سه میلیون تن بوده و امسال ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن است و سه سال است که کشاورزان ما را در خودکفایی گندم کمک کردند و ما در برابر کشاورزان، جوانان و بانوان قهرمان سر فرود می‌آوریم.

انتهای پیام

captcha