برگزاری «جشن‌های مهربانی» در زنجان
کد خبر: 3765327
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

برگزاری «جشن‌های مهربانی» در زنجان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: «جشن‌های مهربانی» در راستای ایجاد نشاط اجتماعی به مناسبت اعیاد ماه ربیع‌الاول در زنجان و شهرستان‌های تابعه استان برگزار می‌شود.

برگزاری «جشن‌های مهربانی» در زنجانفاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: «جشن‌های مهربانی» در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش امید به آینده در جامعه به مناسبت اعیاد ماه ربیع‌الاول در زنجان و شهرستان‌های تابعه استان برگزار می‌شود.
وی زمان برگزاری جشن‌های مهربانی را ٢٩ آبان‌ماه تا ٤ آذرماه امسال مصادف با ١٢ تا ١٧ ربیع‌الاول اعلام کرد و گفت: این جشن‌ها می‌تواند در قالب سینمای سیار، نمایش خیابانی، موسیقی اقوام، برنامه‌های مذهبی، هنرهای سنتی، هنرهای تجسمی و جشنواره غذا اجرا شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: این جشن‌ها با رویکردهای بهره گیری از مناسبت‌های دینی برای ترویج شادی در جامعه، توسعه نشاط در جامعه با مشارکت خانواده‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و تحکیم وحدت میان جامعه با مشارکت اقشار و گروه‌های گوناگون مردمی اجرا می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه عرصه محصولات فرهنگی همانند کتاب، آلبوم موسیقی، صنایع دستی، کارگاه قصه های قرآنی برای کودکان می تواند از برنامه‌های حاشیه‌های این جشن‌ها باشد، تصریح کرد: همزمان با اجرای مراسم جشن می‌تواند جشنواره های مختلف و مسابقات قرآنی و دینی اجرا کرد.
وی به مشارکت حداکثری گروه‌های مردمی، تشکل‌ها و صنوف فرهنگی و هنری تأکید کرد و گفت: حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان به الگوی عزاداری تبدیل شده از این‌رو تلاش می‌شود با ارائه برنامه‌های شاد و جذاب، زنجان، شهری بانشاط و پویا معرفی شود.
انتهای پیام
captcha