یزد؛ میزبان اولین همایش ملی «هویت کودکان ایران اسلامی»
کد خبر: 3765330
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

یزد؛ میزبان اولین همایش ملی «هویت کودکان ایران اسلامی»

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری اولین همایش ملی «هویت کودکان ایران اسلامی» در روزهای 30 آبان و اول آذرماه جاری در این استان خبر داد.

F

به گزارش ایکنا از یزد، عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد صبح امروز در جمع خبرنگاران استان با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در این استان اظهار کرد: این همایش روزهای 30 آبان و اول آذرماه جاری در این استان برگزار می شود.
وی برگزاری این همایش را حول محور دو مفهوم بسیار مهم دوران کودکی بویژه پیش دبستانی و هویت دانست و ادامه داد: یکی از مهم‌ ترین و تاثیرگذارترین دوره‌ عمر انسان آموزش و تربیت دوران کودکی است که شاکله شخصیت شکل می گیرد.
دانافر افزود: نظام های آموزشی در تمام دنیا به این دوره اهمیت زیادی می دهند و تلاش می کنند در شکل‌ گیری و تثبیت هویت کودکان متناسب با فرهنگ خودشان باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هویت را کلید واژه‌ ای مهم از سند تحول بنیادین برشمرد و گفت: در حال حاضر تلاش می شود سند تحول بنیادین در کشور اجرایی شود.
وی با اشاره به برگزاری این همایش در شش قالب تصریح کرد: این همایش با هدف توجه مسئولان و دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت به مفهوم دوران کودکی و اهمیت شکل گیری هویت کودکان متناسب با فرهنگ خود و همچنین تلاش در ایجاد و تقویت پایه های هویت کودکان ما بر مبنای ارزش های اسلامی متناسب با ابعاد رشد متوازن کودکان است.
دانافر افزود: در این همایش در کنار مقوله علمی از ظرفیت هنر نیز استفاده شد به نحوی که در کنار مقالات علمی به بحث قصه گویی، دکلمه، عکس، فیلم کوتاه، آواها و نواهای بومی محلی نیز توجه شد و بیش از دو هزار اثر به دبیرخانه ارسال شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به دستاوردهای این همایش گفت: در این راستا بستری ایجاد شد تا آخرین دستاوردهای اساتید، معلمان، مربیان در زمینه کودکان جمع آوری شود.

انتهای پیام

captcha