کلایی شهردار مشهد شد
کد خبر: 3765342
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

کلایی شهردار مشهد شد

گروه اجتماعی - محمدرضا کلایی با کسب 11 رأی از مجموع 15 رأی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان شهردار مشهد انتخاب شد.

کلایی شهردار مشهد شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی محمدرضا کلایی پس از کسب رأی اعتماد اعضای شورا در چهل‌ودومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار شد در سخنانی، اظهار کرد: در ابتدای سخنم از اعضای شورای اسلامی شهر تشکر می‌کنم که به بنده اعتماد کردند و وظیفه سنگینی مثل اداره امورات مشهد را به من سپردند و امیدوارم با کمک هم‌کارانم از پس این مسئولیت برآییم.

وی ادامه داد: باید از آقای تقی‌زاد خامسی به نیکی یاد کنیم و از نبود ایشان و ابراز تأسف کنیم. خادمی علی‌بن موسی‌الرضا(ع) چیزی نیست که با رفتن از مسئولیت از بین برود، تاج خادمی آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) بر سر آقای خامسی است و فرصت‌هایی که ایشان به من دادند بر کارنامه من ثبت خواهد شد و مطمئنم این خادمی برکات خود را خواهد داشت. امیدوارم این توفیق مستدام باشد و شهر مشهد در موقعیت های دیگری از وجود ایشان استفاده کند.

کلایی تصریح کرد: کار سخت و مهمی در پیش داریم؛ انصافاً هم به لحاظ وضعیت فعلی مشهد و هم پتانسیل‌هایی که مشهد دارد. کار سنگین و مهمی در پیش داریم؛ از این جهت که شهری به دست ما سپرده شده که داری زمینه‌های فراوان برای رشد و توسعه است و نه تنها شهروندان مشهدی بلکه زائران و گردشگران بسیاری که سالانه به مشهد می‌ایند چشم آن‌ها به مشهد است.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود برای امانت‌داری از این امانت وقت نداریم. مخاطب این سخنم همکارانم در مدیریت شهری و ذی‌نفعان در مشهد و کشور و شورای شهر است. از امروز باید شتاب بگریم و شتاب بیشتری به فعایت‌ها دهیم و بتوانیم از عهده انجام وظیفه اصلی خود در مدیریت شهر برآییم.

شهردار منتخب مشهد افزود: اگر یک وظیفه برای شهردار مشهد نوشته شود همسو کردن ذی‌نفعان شهر به سمت هدف واحد است، اما زمان برای این کار کم داریم. بایستی شبانه‌روز کار کنیم و ان‌شاءالله خواهیم کرد و این را به دست خواهیم آورد.

وی تصریح کرد: بنده و جوانان دیگر -چه کم‌تر از من سن دارند و چه در سن‌وسال من هستند- یک ویژگی و نکته متمایز‌کننده داریم که گرچه در گذشتگان وجود داشته و ان‌شاءالله در آیندگان هم وجود خواهد داشت و آن این است که ما مشهد را دوست داریم و معتقدیم مشهد شهر قدرتمندی است. ما مشهد را دوست داریم و می‌دانیم مشهد می‌تواند شهر پیشرفته‌ای باشد. ما به این دلیل مشهد را دوست داریم که شهر ماست و ما آن را متعلق به امام‌رضا(ع) می‌دانیم و ظرفیت‌های مشهد را می‌دانیم. کمااینکه جوانان دیگری هستند که دوست‌داشتن مشهد قدرت آن‌هاست.

کلایی با بیان این‌که «ما مشهد را دوست داریم و به مشهد علاقه‌مندیم»، خاطرنشان کرد: اتفاقی که شورا رقم زد و با وجود انتقادی که آقای حیدری نسبت به قانون منع بکارگیری بازنشستگان داشتند نویدی را می‌دهد و آن پاسخ مثبتی است که مشهد به قانون مصوب و پاسخ مثبتی است که به آینده گفت و از این لحاظ مشهد به عنوان یک نماد برای کشور مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که «من تردید ندارم که آن‌چنان تلاشی خواهیم کرد که پاسخ مثبتی که شورا به آینده گفته لبیک گفته باشیم»، عنوان کرد: برای انجام این کار از همکاران درون مدیریت شهری می‌خواهم تمام تلاش خود را به کار گیرند. به شدت به توان مدیریتی مشهد اعتقاد دارم و اگر امروز ما با مشکلاتی در شهرداری مشهد داریم، ضعف ما بوده که فرصت شکوفاشدن به نیروهای ندادیم و در آینده خواهیم داد.

شهردار منتخب مشهد با تأکید بر این‌که «پایه و مایه شهرداری مشهد قدرت تخصصی آن است»، عنوان کرد: در بسیار از زمینه‌ها شهر مشهد نمونه است و اگر به شهرداری مشهد اعتماد شود، به اعتماد پاسخ خواهد گفت.

وی ادامه داد: برنامه‌ای که در افق 1397 تا 1400 با همکاری نیروهای متخصص شهرداری مشهد و تلاش شورای شهری برای مشهد تدوین شده برنامه مدرن و پیش‌رویی است و به نظر من اگر ما بخواهیم میراث واحد را برای موفقیت مشهد در نظر بگیرم می‌تواند برنامه 1397- 1400 باشد.

کلایی با اشاره به رویکردهای اصلی برنامه عملیاتی 1397 تا 1400 شهرداری مشهد، یادآور شد: مدیریت هوشمند، شهروندمحوری، عدالت‌محوری، توجه به سلامت مردم و... و خدماتی که باید به طور شایسته برای مردم در نظر گرفته گرفته شود از جمله رویکردهای این برنامه است. این برنامه مشهد را شهری فرا ملی می‌بیند و این خواسته ماست و باید از آن استفاده کنیم و این برنامه به عنوان میثاق واحد مدیریت شهری با استفاده از مشاوره فرهیختگان در سطوح ملی و بین‌الملی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف موفق کند.

وی گفت: اما ما یک چیز را نباید فراموش کنیم؛ نکته‌ای که باید بر آن تأکید شود این است که همه ما برای خدمت به مردم مشغول به کار هستیم و آثار این خدمت به مردم را نباید فراموش کنیم.

شهردار منتخب مشهد خطاب به مدیران مناطق و همکاران خود در شهرداری، تصریح کرد: هنگامی که محوریت کار اجرایی با شهرداری است مدیران باید در آن کار حضور داشت. نمی‌شود بدون حضور و درک کردن کار آن‌ها را اجرا کرد. ما وظیفه خود می‌دانیم در زمینه عدالت‌محوری به زندگی مردم برسیم و کیفیت زندگی آن‌ها را بهبود دهیم.

وی اضافه کرد: برای اجرای این هدف از تمام شهروندان مشهد دعوت می‌کنم که به ما کمک کنند. باید بدانیم که بدون مردم نمی‌توانیم کار را پیش ببریم. مردم مشهد را برای کمک به تحقق برنامه 1397- 1400 و تحقق مسیری که نتیجه آن برای خودشان است دعوت می‌کنم.

کلایی خاطرنشان کرد: همه قدرت و مشهد مرهون یک اتفاق و یک حضور است. برند شهر مشهد تابع حضور و نَفس و دعای یک نفر است و آن حضور علی‌بن موسی‌الرضا(ع) است. از آن حضرت استعانت می‌جویم و امیدواریم بتوانیم در این مسئولیت ایفای نقش کنیم. از آن حضرت مدد می‌گیریم که دلبسته آن حضرت هستیم و اگر توانی می‌گذاریم به عشق آن حضرت است.

انتهای پیام

captcha