برنامه‌های «هفته بسیج» سپاه روح‌الله اعلام شد/ برگزاری مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ و تفسیر
کد خبر: 3765370
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

برنامه‌های «هفته بسیج» سپاه روح‌الله اعلام شد/ برگزاری مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ و تفسیر

گروه اجتماعی - جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی برنامه‌های هفته بسیج سپاه روح‌الله را تشریح و از اجرای بیش از 700 برنامه در این ایام خبر داد.

برنامه‌های هفته بسیج سپاه روح‌الله اعلام شد/ برگزاری مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ و تفسیر

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ محسن گلشن‌زاده، جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 28آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح برنامه‌های هفته بسیج در سالن جلسات فرماندهی سپاه روح‌الله برگزار شد گفت: مأموریت بسیج دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی است، هرجا انقلاب در معرض خطر قرار گیرد بسیج وارد عمل می‌شده و نقش سربازی خود را به خوبی ایفا می‌کند.
وی تصریح کرد: بیشترین آمار شهدای دوران دفاع مقدس به بسیجیان تعلق دارد، بسیجیان حتی پس از دوران دفاع مقدس نیز آسوده ننشسته و در عرصه‌های علمی و انرژی هسته‌ای وارد عمل شده و خوش درخشیدند. آنان در عرصه فیلم‌سازی، هنری، فرهنگی، نویسندگی از هیچ پیگیری غفلت نکردند و در واقع حفاظت از دستاوردهای انقلاب هرجا که نیاز باشد بر عهده بسیج است.
گلشن‌زاده اضافه کرد: هفته بسیج امسال سپاه روح‌الله در قالب 700 برنامه تعریف شده است که اجرای طرح کرامت در 10 محله استان با هدف اجرای کارهای فرهنگی، عمرانی و اقتصادی از برنامه‌های مورد نظر است. این برنامه ویژه 3 هزار نقطه در سطح کشور است که تاکنون 300 نقطه به اجرا رسیده است و در استان مرکزی 3 منطقه در خنداب، خمین و شازند تحت پوشش این طرح قرار دارند.
این مقام مسئول پرداختن به مشکلات محله‌های آسیب‌پذیر استان را از دیگر خدمات اجرایی خواند و اظهار کرد: برپایی کارگاه‌های خیاطی، قالی‌بافی، گلخانه، قارچ، پرورش بلدرچین، صنایع تبدیلی یکی از اقدامات اجرایی است. افتتاح خانه محروم در 10 نقطه محروم استان، افتتاح سالن ورزشی، پایگاه‌های مقاومت، کانون‌های فرهنگی هنری و گلباران گلزار شهدا بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج است.
وی برپایی یادواره‌های شهدا در سطح استان، برپایی صبحگاه مشترک دانش‌آموزی، دیدار با ائمه جمعه، ویزیت رایگان در مناطق محروم و برگزاری مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ و تفسیر از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.
سرهنگ گلشن‌زاده در پایان شعار هفته بسیج امسال را «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» بیان کرد و اضافه کرد: هفته بسیج از فردا، 29 آبان آغاز شده و تا دوشنبه، 5 آذر ادامه دارد. شعار روزهای این هفته به ترتیب، «بسیج، فرهنگ، مسجد‌محوری»، «بسیج، اقتصاد مقاومتی، خدمت‌رسانی»، «بسیج، اقتدار دفاعی، امنیتی»، «بسیج، معنویت و انتظار»، «بسیج، جهادکبیر و استکبارستیزی»، «بسیج، جهاد روشنگری و تبیین»، «بسیج، 40سال افتخار» است.
انتهای پیام

captcha