بسیج؛ بهترین الگوی حرکت مردمی و بی‌نظیرترین تشکل اجتماعی دنیا
کد خبر: 3765403
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

بسیج؛ بهترین الگوی حرکت مردمی و بی‌نظیرترین تشکل اجتماعی دنیا

گروه سیاست و اقتصاد ـ فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: بدون شک بسیج به عنوان یک مدل حرکت مردمی و یقیناً بی‌نظیرترین تشکل اجتماعی در دنیا است.

بسیج یک مدل حرکت مردمی و بی‌نظیرترین تشکل اجتماعی دنیاست

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، ‌بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه در نشست خبری امروز، 28 آبان‌ماه با تشریح برنامه هفته بسیج در کرمانشاه، گفت: امسال هفته بسیج با هفته وحدت و 40 سالگی انقلاب مصادف شده است.
وی با اشاره به اینکه دشمن با تمام توان و ظرفیت خود پای کار آمده تا 40 سالگی انقلاب را درک نکنیم، افزود: بدون شک بسیج به عنوان یک مدل حرکت مردمی و یقینا از بی‌نظیرترین تشکل‌های دنیا است.
ریحانی اظهار کرد: این نهاد مردمی و اجتماعی به لحاظ نوع تشکیل و ماهیت قابل قیاس با هیچ یک از نهضت‌های مردمی در دنیا نیست.
فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز بسیج در بسترهای مختلف امنیتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کارایی بسیاری دارد.
وی گفت: بسیج نماد حضور ملی و آگاهی یک ملت است و کارکردهای زیادی دارد. حراست از انقلاب و دستاوردهای آن و ایجاد یک الگوی فرهنگی و نظام تربیتی هم‌تراز انقلاب برای تربیت جوانان با اعتقادات محکم و بینش سیاسی درست از اهداف تشکیل بسیج است.
فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه اظهار کرد: اخلاق و معنویت هویت و نماد بسیج است و انتظار می‌رود مدیران نظام جمهوری اسلامی بدان خصلت آراسته باشند.
وی با تشریح برخی از برنامه‌های هفته بسیج با اشاره به اولین برنامه‌های این هفته در کرمانشاه به شعار محوری «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» اشاره و عنوان کرد: اولین روز هفته بسیج مصادف با آغاز هفته وحدت است و با عنوان «بسیج، فرهنگ و مسجد محوری» نامگذاری شده است.
ریحانی دیدار با آیت‌الله علما در اولین روز از این هفته و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم در طول این هفته و برگزاری یادواره شهدا را از دیگر برنامه‌های اجرایی دانست.
وی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری، همایش پیاده‌روی در شهرستان هرسین و سرپل‌ذهاب، تجلیل از پیشکسوتان شهادت و ایثار، تجمع گردان‌های بیت‌المقدس و امام حسین(ع) در تمام شهرستان‌ها با عنوان «بسیج 40 سال افتخار»، برپایی میز خدمت در ادارات و برپایی مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی در بین اقشار مختلف از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.
انتهای پیام

captcha