ضرورت تمرکز بر وجوه مشترک میان اهل تسنن و تشیع
کد خبر: 3765433
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
استاندار گیلان تأکید کرد:

ضرورت تمرکز بر وجوه مشترک میان اهل تسنن و تشیع

گروه اجتماعی ـ سالاری بر ضرورت گام ‌نهادن در جهت تقویت تمرکز بر وجوه مشترک میان اهل تسنن و تشیع تأکید و اظهار کرد: در صیانت از دین مبین اسلام و جلوگیری از ورود هرگونه خدشه و لطمه به سیمای منور آن، رسالت مشترکی میان اهل تسنن و تشیع وجود دارد.

حرکات مدبرانه مسلمانان؛ گام موثری در مسیر جلوگیری از شکل‌گیری تندروی‌ها

به گزارش ایکنا از گیلان، مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز، 28 آبان‌ماه در نشست صمیمی با جمعی از علمای اهل تسنن و تشیع استان گیلان که در آستانه آغاز هفته وحدت در سالن اجتماعات مصلی رشت برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ایام میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: ایام هفته وحدت نماد بارزی از عهد و پیمان مشترک مسلمانان برای حرکت همگام در مسیر رفع مشکلات جامعه اسلامی به ویژه ایران سرفراز است.

وی بر ضرورت گام ‌نهادن در جهت تقویت تمرکز بر وجوه مشترک میان اهل تسنن و تشیع تاکید و تصریح کرد: در صیانت از دین مبین اسلام و جلوگیری از ورود هرگونه خدشه و لطمه به سیمای منور آن، رسالت مشترکی میان اهل تسنن و تشیع وجود دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اقدامات افراط‌ گرایانه و تندروی‌ها به چهره اسلام خدشه وارد می‌کند، گفت: عملکرد گروه‌های افراطی همچون داعش، القاعده و طالبان که در منطقه شکل گرفته است با ذات اسلام همخوانی ندارد، اما ممکن است برخی از غیر مسلمانان این اقدامات را جزو کارنامه اسلام قرار دهند.

وی حرکات مدبرانه مسلمانان را گام مؤثری در مسیر جلوگیری از شکل‌گیری تندروی‌ها دانست و افزود: در مسیر وحدت‌آفرینی میان مسلمانان هر یک از آحاد جامعه وظایفی دارند.

سالاری با اشاره به چهره رحمانی اسلام، عنوان کرد: دین اسلام خشونت را در زمان ظهور خود از بین برد و امروز هم چهره اسلام همراه با عطوفت است و می‌تواند علاوه بر جذب دیگران وحدت را در میان خود گسترش دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم پرهیز از هرگونه  اقدامی که موجب تبعیض، گلایه‌مندی و ایجاد فاصله میان جامعه اسلامی می‌شود، گفت: در ارائه خدمات و بهره‌برداری از امکانات و فرصت‌ها نگاهی به شیعه یا سنی بودن آن منطقه وجود ندارد.

وی یادآور شد: خوشبختانه تاکنون شاهد وجود تبعیض در ارائه خدمات عام‌المنفعه و پروژه‌های عمرانی به مناطق سنی‌نشین توسط دولت جمهوری اسلامی نبودیم.

این مقام مسئول به سیاست دولت مبنی بر ارائه خدمات مطلوب به صورت یکسان در تمامی مناطق کشور براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: هرگونه تبعیض میان مذاهب اهل تسنن و تشیع در مسیر خدمت‌رسانی و نیز نقش‌آفرینی در اداره جامعه به ویژه استفاده از فرصت‌های شغلی، استخدامی و مسئولیت‌های اداری و تصدی امور عمومی، برخلاف سیاست‌های دولت است.

انتهای پیام

captcha