ویژه‌برنامه‌های هفته وحدت در شبکه الکوثر و العالم
کد خبر: 3765439
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳

ویژه‌برنامه‌های هفته وحدت در شبکه الکوثر و العالم

گروه هنر ــ به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت، ویژه‌برنامه‌های «مصابیح الدجی»، «هشتگ»، «قلم رصاص» و «سیگنال» از شبکه الکوثر و العالم بر روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایکنا، برنامه «مصابیح الدجی» از امشب 28 آبان‌ماه به مدت هشت شب با دعوت از کارشناسان اهل سنت و شیعه و ایراد سخنرانی پیرامون سیره نبوی و نیز با هدف وحدت‌بخشی میان مسلمانان پخش خواهد شد. فضیل جزایری به عنوان کارشناس شب اول، مستقر در شهر قم از طریق اس ان جی با استودیو تهران ارتباط دارد و مجری برنامه امیر فوزی‌فرد است. این برنامه از ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران به مدت ۶۰ دقیقه پخش می‌شود و محصول گروه اجتماعی شبکه الکوثر است.
هشتگ‌های پرتکرار فضای مجازی در برنامه هشتگ شبکه العالم
سفر رئیس جمهوری عراق به تهران، استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و انتخابات آتی بحرین از جمله محور‌های برنامه امروز «هشتگ» هستند. صبح روز شنبه ۲۶ آبانماه، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در چهارچوب سفر منطقه‌ای وارد تهران شد و با مقامات کشورمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. این سفر بسیار مورد توجه کاربران فضای مجازی در هر دو کشور بوده است که گزیده‌ای از نظرات کاربران در برنامه «هشتگ» مورد بررسی قرار می‌گیرد.
از جمله محور‌هایی که در برنامه «هشتگ» امروز شبکه العالم نقد خواهد شد؛ اقدام رژیم آل خلیفه در زندانی کردن معترضانی است که به صورت قانونی و مسالمت آمیز تظاهرات کردند که این امر روند انتخابات پارلمانی در روز‌های آینده را مختل ساخته است. اجرای برنامه «هشتگ» را افنان المعمار و تهیه کنندگی آن را محمد معین مقامی بر عهده دارند.
برنامه «هشتگ» دوشنبه ۲۸ آبان‌ماه ساعت ۲۰ به وقت تهران از شبکه العالم پخش می‌شود و ساعت ۲۳:۳۰ همان شب و ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۲۹ آبان‌ماه نیز تکرار خواهد داشت.
«قلم رصاص» این هفته شبکه العالم مهمترین خبر‌های روز جهان را بررسی کرده است
«جیهان عبدالنبی» مجری برنامه «قلم رصاص» با مروری بر اخبار منتشر شده در مطبوعات عربی و غربی، مهمترین موضوعات منطقه خاورمیانه را در این جراید، واکاوی می‌کند. از جمله مهمترین محور‌هایی که «قلم رصاص» امشب به سراغ آن رفته، حملاتی است که علیه حزب‌الله لبنان در رسانه‌های عربی و غربی منتشر شده است. همچنین اخباری که رسانه‌ای عربی و غربی درباره جنگ در سوریه منتشر کرده‌اند، جنگ یمن و شانتاژ‌های خبری و اخبار ناروایی که رسانه‌های عربی و غربی درخصوص جنگ یمن به راه انداخته‌اند نیز در برنامه «قلم رصاص» امشب بررسی می‌شود.
«جیهان عبدالنبی» همچنین تصویرسازی که رسانه‌های عربی و غربی از عربستان منعکس می‌کنند، به نقد کشیده است. بعد از افشای دخالت مقامات عربستانی و شخص «محمدبن سلمان» در قتل روزنامه نگار و منتقد عربستانی، هجمه زیادی علیه ولیعهد عربستان از سوی افکار عمومی جهان، فعالان حقوق بشری و روزنامه نگاران به راه افتاده است و با وجود تمام تلاش‌های رسانه‌ای برای ترمیم چهره وی، همچنان موج انتقاد‌ها به سوی سردمداران آل سعود وجود دارد. «قلم رصاص» در دفتر بیروت تهیه می‌شود و مدت زمان آن ۲۵ دقیقه است. «قلم رصاص» امشب ساعت ۲۱ به وقت تهران از شبکه العالم پخش می‌شود و فردا نیز ساعت ۱۳ بازپخش دارد.
جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات در برنامه «سیغنال» (سیگنال) شبکه العالم بررسی خواهد شد
در برنامه «سیگنال» این هفته که اجرای آن را حسین سلمانی بر عهده دارد، جدیدترین اخبار گجت‌های سلامت، گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های عکاسی و ربات‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در این برنامه، سلمانی برای مخاطبان تشریح خواهد کرد که گجت‌های سلامتی قطعات یا اشیای الکترونیکی خاصی هستند که به شیوه‌های مختلف با کاربر در ارتباط خواهند بود و اهدافی مثل ردیابی وضعیت جسمانی یا فعالیت‌های کاربر را به همراه دارند.
در برنامه امروز «سیگنال» همچنین خواهیم دید که تمایل مردم به استفاده از دستبند‌های سلامتی از مهم‌ترین فناوری‌های پزشکی، هر روز بیشتر می‌شود و مجهز بودن این دستبند‌ها به سنسور‌هایی برای اندازه‌گیری ضربان قلب، شتاب سنج، ژیروسکوپ، جی پی اس و ارتفاع سنج از امکانات خوبی است که نه تنها نیاز ورزشکاران را برطرف می‌کند بلکه استفاده از تلفن همراه را کمتر می‌کند.
برنامه «سیگنال» با نویسندگی و تهیه‌کنندگی محمدمعین مقامی، امروز دوشنبه بیست و هشتم آبان‌ماه ساعت ۱۶ و به مدت ۲۵ دقیقه روی آنتن شبکه العالم می‌رود و تکرار آن نیز سه‌شنبه بیست و نهم آبان‌ماه ساعت ۱۴ خواهد بود.
انتهای پیام
captcha