کتابخانه آیت‌الله حیدری(ره) در ایلام افتتاح شد
کد خبر: 3765465
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹

کتابخانه آیت‌الله حیدری(ره) در ایلام افتتاح شد

گروه اجتماعی - همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه آیت‌الله حیدری ایلامی(ره) در ایلام با حضور معاون سیاسی استاندار افتتاح شد.

کتابخانه آیت‌الله حیدری (ره) در ایلام افتتاح شد
به گزارش ایکنا از ایلام، مراد جلیلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام امروز در این مراسم، اظهار کرد: کتابخانه آیت الله حیدری دارای ۸ هزار جلد کتاب است و انچه در این میان بر اهمیت این مجموعه افزوده جانمایی حدود ۵۰۰ جلد نسخ خطی و سنگی با قدمت بالا است.
وی با بیان اینکه این کتابخانه عمومی چهل و چهارمین کتابخانه عمومی استان ایلام به شمار می رود، گفت: این کتابخانه در مجتمع فرهنگی - مذهبی آیت الله حیدری قرار گرفته که با بهسازی و ایجاد امکانات مورد نیاز ۲ طبقه از ساختمان به کتابخانه عمومی تبدیل شده است .
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام یکی از اهداف راه‌اندازی این کتابخانه را جمع آوری آثار و نوشته‌های مرحوم آیت‌الله حیدری ایلام عنوان کرد و افزود: بخشی از منابع مکتوب از محل آثار جمع آوری شده توسط آیت الله حیدری ایلامی و خانواده ایشان و بخشی هم توسط ارگان‌ها و نهادهای مختلف گردآوری شده است .
جلیلیان یادآور شد: مجموعه حاشیه ای بر کتاب شرح لمعه نوشته آیت‌الله حیدری ایلامی که به زبان عربی نوشته شده نیز در این کتابخانه جانمایی شده است .
به گزارش ایکنا، حدود ۳۰ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه های عمومی هستند و هم اکنون نزدیک به 7500 جلد کتاب در ۴۴ کتابخانه عمومی و مشارکتی استان گردآوری و در اختیار علاقه مندان به این دانای بی زبان قرار دارد
انتهای پیام
captcha