یادواره‌ 660 شهید بسیجی ایلام برگزار می‌شود
کد خبر: 3765474
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷

یادواره‌ 660 شهید بسیجی ایلام برگزار می‌شود

گروه اجتماعی - فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان از برگزاری یادواره و همایش بزرگ ۶۶۰ شهید بسیجی در ایلام در هفته بسیج خبر داد.

یادواره‌ی 660 شهید بسیجی ایلام برگزار می‌شود
به گزارش ایکنا از ایلام، سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با اعلام این خبر، اظهار کرد: در هفته بسیج امسال  659 برنامه در استان در قالب 51 سرفصل برگزار می‌شود که  بازنمایی تصویر امید بخش وحدت آفرین و خدمت‌رسانی شجره طیبه بسیج، معرفی نقش بسیج در صحنه‌های مختلف پیشرفت، خدمات‌رسانی، فرهنگی و علم و فناوری و سازندگی اقتصادی از محور این برنامه‌ها خواهد بود .
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با تاکید بر معرفی و تبیین الگوی کارآمد بسیج جوانان مومن انقلابی به عنوان بزرگترین مولفه های انقلاب اسلامی برای پیشرفت و عبور از مشکلات کنونی، تصریح کرد: معرفی خدمات و برنامه‌های بسیج در خدمات‌رسانی و نقش آفرینی در امنیت، اقتصاد و جهاد اقتصادی، بهره گیری از تقارن مبارک وحدت و هفته بسیج، تقویت روحیه نشاط ملی، تمرکز بر پایگاه های مسجد محور از دیگر محورهای فعالیت ها و برنامه های هفته بسیج در استان است .
حسینی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل با پشتیبانی مردم از مسجد آغاز شد، ادامه داد: امام راحل فرمودند که "مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید" ، بر این اساس محورها برنامه های هفته بسیج مردمی و مسجد محور خواهد بود .
وی از آغاز برنامه‌های بسیج از 29 آبان ماه خبر داد و گفت: برگزاری 14 یادواره شهدا در استان ایلام، همایش بزرگ خانواده 660 بسیجی شهید، غبار روبی مزار شهدا، اعزام تیم های پزشکی به نقاط محروم، همایش مخترعین و مبتکرین بسیجی، همایش طرح گشت های رضویون و حضور سازمان یافته بسیج در نماز جمعه از برنامه‌های هفته بسیج خواهد بود .
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، برگزاری نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی ، افتتاح طرح های خدمت رسانی و محرومیت زدایی، تجمع بزرگ بسیجیان با عنوان حماسه حضور در پنجم آذر، نشست های بصیرتی، مسابقات ورزشی، اعزام کاروان های راهیان نور، ویژه برنامه هفته بسیج در صدا و سیمای مرکز ایلام در هفت شب از برنامه‌ های هفته بسیج عنوان کرد و ادامه داد: 259 هزار و 430 نفر در سازمان بسیج دارای پرونده هستند که این تعداد در قالب  46 گردان بیت المقدس، عاشورا، کوثر در سطح استان فعالیت می‌کنند و همچنین با رویکرد جدیدی 3 هزار و 501  حلقه صالحین از خواهران و برادران در استان تشکیل شده است.
حسینی از شرکت  8051  در اردوهای مختلف فرهنگی و زیارتی از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت:  34 هزار و 200 نفر طی سال گذشته در کاروان‌های راهیان‌نور به نقاط یادمان به استان‌های کرمانشاه و خوزستان اعزام شده و همچنین 65 هزار نفر در استان اسکان داده شده و بیش از 4500 نفر دانش‌آموز به مشهد مقدس اعزام شده‌اند .
وی با بیان اینکه در یک‌سال گذشته 254 تیم پزشکی بسیجی به مناظق روستایی و محروم استان اعزام شده است، ادامه داد:  در اربعین حسینی سال جاری 62 هزار نفر به توسط بسیج جامعه پزشکی مورد درمان قرار گرفته اند و همچنین 374 یادواره  و 6  عنوان کتاب چاپ شده است .
حسینی عنوان کرد: یکی از برکات کنگره ملی شهدای استان که با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی سال آینده برگزار خواهد شد تولید محتوا در زمینه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود.
انتهای پیام
captcha