بسیج، فرهنگی که در آن بن‌‌بست معنا ندارد
کد خبر: 3765501
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
سرهنگ علیرضا حیدرنیا:

بسیج، فرهنگی که در آن بن‌‌بست معنا ندارد

کانون خبرنگاران نبأ- جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: تنها راه برون‌رفت از مشکلات جامعه اسلامی بازگشت به روحیه و تفکر فرهنگ بسیجی است، فرهنگی که در آن بن‌بست معنا ندارد؛ این بسیج بود که انقلاب را 40 ساله کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سرهنگ علیرضا حیدرنیا، جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، 28 آبان‌ماه در نشست خبری برنامه‌های هفته بسیج، بیان کرد: سالگرد بسیج مستضعفین هر ساله بنابر خاطره‌های دلاورمردی‌ها و رشادت‌های بهترین فرزندان این آب و خاک برگزار می‌شود، برای آنان که در هشت سال دفاع مقدس جان و مال، و زندگی‌شان را برای دفاع از کیان و حفظ انقلاب اسلامی و اعتلای نام بزرگ ایران اسلامی فدا کردند.
وی گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس، زیباترین تابلو ایثار و مجاهدت بهترین فرزندان این مرز و بوم بود، خاطره جوانمردان پاکدامن و غیور، شیران روز و زاهدان شب است، یادگار انسان‌های بزرگ و کم‌ادعایی که کمر به دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی بستند.
جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران یادآور شد: آن زمان که امام راحل فرمان الهی و مدبرانه تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند شاید کمتر کسی فکر می‌کرد این بخش به یک چهره طیبه تبدیل شود و با ید پر توان خود بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی را حل و فصل کند.
وی افزود: امام خمینی(ره) می‌فرمایند «بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت رفتگان آن نام و نشان در گمنامی دارند چون بسیج لشکر مخلص خداست» و می‌افزایند «من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم»، پس وقتی امام بزرگوار ما افتخارش را بسیجی بودن خود می‌داند قطعاً و یقیناً ما وظیفه خطیر و سنگین را در قبال مسئولیتی که پیش روی ماست دو چندان می‌کند.
حیدرنیا اظهار کرد: تنها راه برون‌رفت از مشکلات جامعه اسلامی بازگشت به روحیه و تفکر فرهنگ بسیجی است، فرهنگی که در آن بن‌بست معنا ندارد و در آن همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... لحاظ شده و این بسیج بود که انقلاب را 40 ساله کرد.
جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: طی سنوات گذشته برای هفته بسیج برنامه‌های مختلف در سطح استان تهران و شهرستان‌های آن در بسیج تدارک دیدیم و عبارت از تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره)، طرح تعامل مرآت در حوزه‌های مقاومت، مانور فرهنگی پایگاه‌های منتخب بسیج، اعزام 40 گروه جهادی به مناطق کم‌برخوردار برای رسیدگی به مسائل سازندگی، اعزام 40 گروه پزشکی به مناطق حاشیه‌ای تهران به‌منظور درمان افراد نیازمند، اجرای طرح‌های متعدد عمرانی و محرومیت‌زدایی و ... است.

وی افزود: برگزاری مسابقات، گشت‌های رضویون در پایگاه‌های بسیج و اجرای مراسم عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا، تشکیل اجتماعات مردمی و کمپین حمایت از مردم مظلوم یمن، برگزاری مجمع فرماندهان واحدهای پیشگام دانش‌آموزی، برگزاری نشست‌های روشنگری به‌منظور انعکاس دستاوردهای 40 ساله انقلاب، اعزام کاروان‌های راهیان نور و بیش از 1700 نفر از دختران در هفته بسیج از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت بسیج در سطح شهرستان‌های استان تهران است.

حیدر‌نیا یادآور شد: در حوزه پرورش اقتصادی مقاومتی بسیج به‌عنوان پیشتاز این عرصه در ندای به لبیک رهبر معظم انقلاب کارگاه‌هایی را در خصوص اقتصاد خرد در سطح شهر و محلات با کمک مردم و خیرین راه‌اندازی کرده و تعداد زیادی از افراد را مشغول به کارکرده است.

محمد فرخی
انتهای پیام

 

captcha