سرمایه‌گذاری خارجی در البرز یک بازی دوسر برد است
کد خبر: 3765508
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲

سرمایه‌گذاری خارجی در البرز یک بازی دوسر برد است

گروه اقتصادی- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار البرز گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در البرزهم به نفع کشورهای خارجی و هم به نفع استان تمام می‌شود و در واقع می‌توان گفت این مراوده تجاری یک بازی برد- برد است.

سرمایه‌گذاری خارجی در البرز یک بازی دوسر برد است

به گزارش ایکنا از البرز، عبادلله کامکار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار البرز، 28 آبان در در نشست مشترک فعالان اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با جمهوری افغانستان که با محوریت توسعه صادرات غیرنفتی برگزارشد، اظهارکرد: البرز با وسعت پنج هزار و 283 هزار کیلومتری جوان ترین استان ایران است، این استان با جمعیت دو میلیون و 737 نفری نزدیک ترین استان به پایتخت کشور است.
وی افزود: البرز با برخورداری از فرودگاه بین‌المللی پیام، استقرار صنایع دارویی، صنایع بیوتکنولوژی، کشاورزی معادن، موادغذایی، قطعه سازی و ... پتانسیل ویژه ای برای توسعه اقتصادی کشور به شمار می‌رود.
این مسئول تصریح کرد: فعالیت 150 برند ملی در این استان مزیتی است که بستر جذب سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات محصولات را در این استان فراهم کرده است.
کامکارگفت: بهره‌مندی البرز از خدمات 120 شرکت فناورمحور این استان را به قطب فناوری کشور تبدیل کرده است که استفاده از خدمات این شرکت‌ها می‌تواند روند توسعه تولید و تجارت را در البرز تسهیل بخشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار البرز تصریح کرد: البرز در حوزه کشاورزی، 60 واحد فعال صنایع تکمیلی کشاورزی، 213 هکتار گلخانه سبزی و صیفی‌جات و 135 هکتار نهالستان را در خود جای داده است و همچنین 60 درصد گل لاله کشور در این استان تولید می‌شود.
وی بیان کرد: ظرفیت‌های البرز بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری خارجی است و همسایگان ایران از جمله افغانستان می‌توانند از این پتانسیل استفاده کنند و در این استان سرمایه‌گذاری کنند.
این مسئول گفت: این سرمایه‌گذاری هم به نفع کشورهای خارجی و هم به نفع استان البرز تمام می‌شود و در واقع می‌توان گفت این مراوده تجاری یک بازی برد- برد برای توسعه اقتصادی البرز و کشورهایی است که به قصد سرمایه‌گذاری به البرز می‌آیند.
انتهای پیام

 

captcha