پایان کار جشنواره ملی تئاتر آیات/ ایکنا رسانه برتر معرفی شد
کد خبر: 3765513
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۲

پایان کار جشنواره ملی تئاتر آیات/ ایکنا رسانه برتر معرفی شد

گروه فرهنگی ـ در مراسم اختتامیه جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات از خبرگزاری ایکنا به عنوان رسانه برتر این جشنواره تجلیل شد.

به گزارش ایکنا از فارس، مراسم اختتامیه جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات شامگاه دوشنبه، 28 آبان‌ماه در تالار مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس با معرفی گروه‌های برگزیده برگزار شد.
در این مراسم خبرگزاری ایکنا و روزنامه خبر جنوب به عنوان رسانه‌های برتر این جشنواره معرفی شدند که در آن از زهرا عسکری، خبرنگار ایکنا و غیاث ملک‌حسینی خبرنگار روزنامه خبر جنوب تجلیل به عمل آمد.

وحدت؛ مهم‌ترین عامل بقای جامعه
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم ضمن ستودن و افتخار از فرا رسیدن هفته ارزشمند و سترگ وحدت گفت: وحدت مهم‌ترین عامل بقا برای یک جامعه است.
وی به برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات ظرفیت آن را دارد تا اهمیت تئاتر در ارتقای کیفیت زندگی معنوی و مادی را نمایان سازد؛ چرا که این هنر یک زبان انسانی و بین‌المللی است و تلاش شده تا نمایش‌های این جشنواره در این مسیر حرکت کرده و از همه مهم‌تر توجه به این مهم را گوشزد می‌کند که موضوع و رویکرد آن از منظر قرآن کتاب آسمانی و کلام خداوندگار هستی و کارگردان اصلی آفرینش در نظر گرفته شده است.

پایان کار جشنواره ملی تئاتر آیات/ ایکنا به‌عنوان رسانه برتر معرفی شد

مبانی تئاتر جوابگوی نیاز انقلاب و مردم باشد
سهرابی بیان کرد: مبانی تئاتر همان گنجایش‌های فرهنگی تئاتر است که باید جوابگوی نیاز انقلاب اسلامی و مردم این جامعه نیز باشد که این جشنواره با تمام توانش برای رسیدن به این مهم تلاش داشته و در آینده نیز به دنبال این رویکرد؛ تولیدات خود را عمیق‌تر و کارشناسانه‌تر دنبال خواهد کرد.
مدیرکل ارشاد فارس ادامه داد: در این مسیر باید تدوین مبانی مورد نیاز تکنیکی در نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی و بازیگری و سایر بخش‌ها بر پایه تلاش و کار جشنواره و نظرات کارشناسی باشد تا به مرور زمان به مضامین مورد نیاز نزدیک شویم و از افق مورد نظر جشنواره دور نشویم و با برگزاری نشست‌های پژوهشی به مبانی نظری نزدیک‌تر شویم که این مهم با توجه به اجرای عمومی و زمان‌های اجرا در طول سال نیز می‌تواند اتفاق بیفتد و در این اجراها کارگاه‌های آموزشی و نقد و بررسی را با حضور اصحاب فن و اساتید مطرح برپا کنیم.
وی در پایان یادآور شد: این ارزش‌گذاری گروه‌های نمایشی برای برپای جشنواره‌ای مهم که توجه به زیرساختارهای معنوی و هنری جامعه دارد را می‌ستایم و از تمامی دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی و هنرمندانی که ما را در این مسیر همراهی کرد‌ه‌اند کمال تشکر و قردرانی دارم و امیدوارم این راه با برنامه‌ریزی و خلق آثاری ماندگار همیشه پرچم‌دار حوزه دین و دین‌مداری آن هم از طریق هنر تأثیرگذار نمایش باشد و مطبوعات و خبرگزاری‌ها و رسانه ملی نیز ما را همراهی کنند.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم گروه‌های برگزیده این جشنواره که برای نخستین بار به میزبانی شیراز و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با مشارکت موسسه ذکر جمیل برگزار شد، معرفی و تجلیل شدند.
انتهای پیام

captcha