ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه علوم قرآنی در کردستان
کد خبر: 3765529
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه علوم قرآنی در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با حوزه علمیه قرآنی گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه علوم قرآنی، تبادل تجربیات دانش و اطلاعات و بهره‌گیری از امکانات طرفین از اهداف انعقاد تفاهم‌نامه با حوزه علمیه قرآنی قم است.

ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه علوم قرآنی در کردستانحجت‌الاسلام حسن منتظری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: قرآن کریم دریای بیکران معارف الهی است و هر چه انسان در آیات الهی تدبر و تعقل کند فیض بیشتری می‌برد.
وی تاکید کرد: امروز به برکت توجه بیشتر به قرآن به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنبه‌های مختلف علوم قرآنی در نگاه محققان و پژوهشگران فتح بابی شده که آینده خوبی را در این حوزه پیش رو داشته باشیم.
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با پژوهشکده علوم قرآنی و فرهنگ اسلامی قم گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه علوم قرآنی، تبادل تجربیات دانش و اطلاعات و بهره‌گیری از امکانات طرفین از اهداف انعقاد تفاهم‌نامه با پژوهشکده علوم قرآنی قم است.
وی بیان کرد: در مجموع پژوهشکده علوم قرآنی و پژوهشکده فرهنگ اسلامی قم از سال‌های گذشته کارهای خوبی در حوزه علوم قرآن به عنوان یک مرکز تخصصی قرآنی انجام داده است.
حجت‌الاسلام منتظری به تدوین دانشنامه قرآنی توسط این پژوهشکده قرآنی اشاره و عنوان کرد: این دانشنامه در بیش از 20 جلد تدوین و در معرض استفاده محققان قرار خواهد گرفت.
وی اعلام کرد: امیدواریم با همکاری محققان قرآنی حوزه علمیه قرآنی و اساتید و صاحب نظران این حوزه در استان بتوانیم در راستای انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی در حوزه مسائل و موضوعات قرآنی یک گروه توانمند تشکیل دهیم.
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: همکاری در ایجاد بانک‌های اطلاعاتی با محوریت علوم قرانی همکاری در تالیف ترجمه و انتشار مقالات کتب در دو قالب مکتوب و فضای مجازی از دیگر اهداف این جلسات است.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی - پژوهشی «روش تحلیل داده‌های قرآنی» که طی هفته جاری در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزارشد، یادآور شد: با توجه به ضرورت‌هایی که در حوزه قرآنی استان وجود دارد امیدواریم این جلسه فتح بابی برای برگزاری جلسات مستمر و به صورت برنامه‌ریزی شده باشد.
انتهای پیام

captcha