دایره امن الهی در سیطره قدرت پروردگار است/ آمریکا به‌دنبال اختلاف میان برادران شیعه و اهل سنت
کد خبر: 3765544
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
شیخ محمد جمالی:

دایره امن الهی در سیطره قدرت پروردگار است/ آمریکا به‌دنبال اختلاف میان برادران شیعه و اهل سنت

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس شورای روحانیت اهل سنت بوشهر با بیان اینکه امنیت و دایره امن الهی در سیطره قدرت پروردگار رحمان و قادر است، اظهار کرد: خداوند سبحان در سایه این نظام به ما امنیت داده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ شیخ محمد جمالی، رئیس شورای روحانیت اهل سنت بوشهر، 28 آبان ماه در مراسم جشن وحدت استان بوشهر با بیان اینکه جامعه شیعه و اهل سنت ایران وحدت خود را در این 40 ساله حفظ کرده‌اند، گفت: دوری از تفرقه و احترام گذاشتن به مذهب باعث عزت، افتخار، سربلندی و قوام بیشتر وحدت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه تمامی سخنان امام خمینی(ره) و بیانات مقام معظم رهبری بر محور وحدت جامعه بوده و بر آن تأکید دارند، افزود: مسئولان باید وحدت اسلامی را برای جامعه شیعه و سنی در داخل کشور و در کشورهای منطقه برقرار کنند و جمهوری اسلامی ایران باید الگویی برای جهانیان باشد.

شیخ جمالی با بیان اینکه امنیت و دایره امن الهی در سیطره قدرت پروردگار رحمان و قادر است، اظهار کرد: خداوند سبحان در سایه این نظام به ما امنیت داده است.

امام جمعه اهل سنت بندر کنگان بیان کرد: آمریکا و ابرقدرت‌ها منتظر هستند که شکاف و اختلاف بین برادران شیعه و اهل سنت اتفاق بیفتد و لذا تمامی حرکت شیطان بزرگ شرک‌آلود و منافقانه بوده داست.

چنگ زدن به ریسمان الهی؛ درسی عبرت‌‌آموز

همچنین در این مراسم عبدالکریم گراوند، رئیس شورای تأمین و استاندار بوشهر هفته وحدت و موالید پیش رو را به مسلمانان جهان تبریک گفت و اظهار کرد: چنگ زدن به ریسمان الهی یک درس الهی عبرت‌آموز برای مردم در جامعه اسلامی است.

دایره امن الهی در سیطره قدرت پروردگار رحمانوی هفته وحدت را هفته مهربانی و جشن و سرور برشمرد و بیان کرد: حفظ وحدت نصرت الهی را رقم می‌زند؛ وحدت برای یک زمان و برهه نبوده، بلکه برای تمامی تواریخ و جوامع اسلامی است.

گراوند با اشاره به اینکه تألیف قلوب مؤمنان یکی از نعمت‌های الهی است که با حفظ وحدت می‌توان به نصرت الهی رسید، افزود: وحدت و در کنار هم بودن برای بقای دنیا است؛ رهبران دینی همواره به‌دنبال عمق‌بخشی به اتحاد و استحکام وحدت امت اسلامی بوده‌اند.

استواری دین اسلام بر پایه قرآن و دستورات الهی

رئیس شورای تأمین استان بوشهر با بیان اینکه بیانات مدبرانه و راهبردهای بصیرتی رهبر معظم انقلاب مایه امید و وحدت برای امت‌های مسلمان و جامعه مؤمنان است، عنوان کرد: اسلام، شریعت و دین بر پایه قرآن و دستورات الهی استوار است.

پیامبر مکرم اسلام(ص)؛ زمینه‌ساز وحدت و تمدن نوین اسلامی

وی با اشاره به اینکه وحدت کلمه، اخوت و در کنار هم بودن موجب بقا، توسعه و آبادانی دنیای اسلام می‌شود، گفت: پیامبر مکرم اسلام(ص) زمینه‌ساز وحدت و تمدن نوین اسلامی شدند؛ حضرت حتی در حجة‌الوداع بر مسئله اخوت تأکید کردند.

کشورهای استکباری به دنبال براندازی کشورهای اسلامی

استاندار بوشهر تصریح کرد: کشورهای استکباری و تکفیری‌های سعودی و انگلیسی به‌دنبال براندازی کشورهای اسلامی و بر هم زدن وحدت امت اسلامی هستند.

یادآور می‌شود، مراسم جشن هفته وحدت به مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم محمد مصطفی(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر با حضور مسئولان ارشد استانی و ائمه جمعه، شامگاه دوشنبه، ۲۸ آبان‌ماه در محل مسجد جامع اهل سنت شهر بوشهر برگزار شد.

حامد فکوری
انتهای پیام

captcha