تأسیس شعب دانشگاه مذاهب اسلامی در ۶۰ کشور جهان
کد خبر: 3765557
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
حجت‌الاسلام زمانی خبر داد:

تأسیس شعب دانشگاه مذاهب اسلامی در ۶۰ کشور جهان

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران توانسته در ۶۰ کشور جهان شعب دانشگاه مذاهب اسلامی را تأسیس کند.

تأسیس شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در ۶۰ کشور جهان

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی شب گذشته، 28 آبان در جشن میلاد پیامبراکرم(ص) و آغاز هفته وحدت که در مسجدالنبی(ص) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: توحید، معاد و پشتیبانی خدا از ویژگی‌هایی است که هر کسی می‌خواهد به آن برسد باید از پیامبراکرم(ص) پیروی کند.
وی با بیان اینکه پیامبر اسلام یک الگوی شایسته برای مسلمانان هستند، گفت: هر امت اسلامی برای اینکه به سعادت برسند باید از سیره پیامبر اکرم(ص) پیروی کنند.

برکات انقلاب اسلامی
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه افزود: با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی تعداد بسیاری از افراد به اسلام گرویدند و این از برکات انقلاب اسلامی بوده است.
زمانی تصریح کرد: مؤسسه جامعة‌المصطفی(ص) قم یکی از مراکز ویژه طلاب خارجی است که تاکنون از 90 کشور دنیا آموزه‌های قرآن را آموخته‌اند.
وی با بیان اینکه 10 هزار نفر از طلبه‌های خارجی در مؤسسه جامعة‌المصطفی(ص) مشغول تحصیل شدند و آموزه‌های قرآن و سیره‌ پیامبراکرم(ص) را فرامی‌گیرند، ادامه داد: بسیاری از این طلاب مسیحی، بودایی و هندو بودند که به اسلام گرویدند و به آغوش اسلام آمدند.
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه بیان کرد: طلاب و روحانیان که در این 40 سال از انقلاب اسلامی قرآن و اسلام را فرا گرفتند با رفتن به کشورهای خود، دانشگاه مذاهب اسلامی را تأسیس کرده‌اند.
زمانی اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران توانسته در 60 کشور جهان شعب دانشگاه مذاهب اسلامی را تاسیس کند و روحانیان به تبیین معارف نبوی مشغول هستند.
وی با بیان اینکه بسیاری از دانشمندان مسیحی در جامعةالمصطفی(ص) قم مسلمان شدند، افزود: گسترش اسلام در جهان و اتحاد امت اسلامی از جمله برکات انقلاب اسلامی بوده است.
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورها وحدت ایجاد کرده است، گفت: رژیم صهیونیستی بیش از چهار دهه کشور فلسطین را اشغال کرده و فلسطینیان مظلوم را قتل عام می‌کنند اما  57 کشور اسلامی از مردم مظلوم فلسطین حمایت نمی‌کنند و تنها ملت ایران از برادرهای خود در فلسطین حمایت کرده‌اند.
زمانی با بیان اینکه اسرائیل بیش از 7 میلیون نفر از فلسطینیان را آواره کرده است، عنوان کرد: امروز اگر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین نبود، مشعل فلسطین خاموش و مسئله فلسطین به فراموشی سپرده می‌شد.
وی بیان کرد: تعداد مساجد اهل سنت بعد از انقلاب اسلامی تاکنون به 17 هزار مسجد و تعداد حوزه‌های علمیه اهل سنت به 10 برابر افزایش یافته است.
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه پیگیر بیمه تأمین اجتماعی طلاب اهل سنت بوده‌ام، تصریح کرد: وقتی که مسئولیتی در مجمع تقریب مذاهب داشتم بیش از 12 هزار نفر از طلاب اهل سنت بیمه شدند.
زمانی با بیان اینکه در حال حاضر 20 نماینده از اهل سنت در مجلس شورای اسلامی حضور دارند، افزود: همچنین مجمع تقریب مذاهب در کشور ایجاد شده که 60 نفر از علمای اهل سنت عضو آن هستند.

انتهای پیام

captcha