گزارش ایکنا از جشن وحدت در بیرجند/عفو و بخشش؛ از ویژگی‌های بارز پیامبر(ص)
کد خبر: 3765561
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

گزارش ایکنا از جشن وحدت در بیرجند/عفو و بخشش؛ از ویژگی‌های بارز پیامبر(ص)

گروه معارف ـ همزمان با آغاز هفته وحدت، جشن ولادت حضرت رسول(ص) و آغاز هفته وحدت در مسجدالنبی(ص) بیرجند با حضور علمای شیعه و اهل سنت برگزار شد و در این مراسم ضمن بیان دستاوردهای جمهوری اسلامی در زمینه تحقق وحدت، بر الگوگیری از سیره حضرت محمد(ص) تأکید شد.

عفو و بخشش از ویژگی‌های پیامبراکرم بود/ رحم و محبت بین مسلمانان ترویج شود

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، مولوی غلام‌حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند، شب گذشته، 28 آبان‌ماه، در جشن آغاز هفته وحدت در مسجدالنبی(ص) بیرجند اظهار کرد: باید در زندگی خود به سیره پیامبر اکرم(ص) عمل کنیم و درس‌هایی را از ایشان بیاموزیم.
وی یکی از ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) را عفو و بخشش دانست و گفت: ایشان خشم خود را کنترل و انسان‌های خطاکار را عفو می‌کردند. وقتی فرد صاحب قدرتی دشمن خود را می‌بخشد این ارزشمند است. در واقع، اخلاق، رفتار و کردار پیامبر اکرم(ص) برای تمام انسان‌ها الگو و اسوه است. همچنین، هدف از عبادت‌ این است که نفس خود را تزکیه کنیم و یکی از اهداف پیامبر اکرم(ص) کامل کردن اخلاق کریمه بوده است.
لزوم پرهیز از گناهان ظاهری و باطنی
وی ادامه داد: بخل، حسد، خودخواهی و تکبر و غرور از جمله گناهان باطنی هستند که از گناهان ظاهری خطرناک‌ترند، اما بسیاری افراد از گناهان ظاهری بیشتر از گناهان باطنی می‌ترسند. البته رذائل اخلاقی در هر انسانی سبب هلاکت او می‌شود و یکی از وظایف هر انسانی این است که خودش را تزکیه و دیگران را نیز به تزکیه نفس دعوت کند.
فاروقی یکی از ویژگی‌های اخلاقی پیامبر را پاک کردن نفس از رذائل اخلاقی دانست و اظهار کرد: امروز بسیاری از جنایت‌ها با نام اسلام انجام می‌شود و دشمنان این قدر پست هستند که به همنوع خود رحم نمی‌کنند. متأسفانه صفات پیامبر اکرم(ص) در میان مسلمانان بسیار کمرنگ شده و مسلمانان کمتر به این صفات توجه دارند. در حالی که اگر رحم داشته باشیم، دل‌هایمان به همدیگر نزدیک‌تر می‌شود و مسلمانان برای اتحاد و انسجام باید به دستورهای خدا و پیامبر عمل کنند.
همچنین، در این برنامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه، درباره سیره حضرت رسول اکرم(ص) گفت: توحید، معاد و پشتیبانی خدا از ویژگی‌هایی است که هر کسی می‌خواهد به آن برسد باید از پیامبراکرم(ص) پیروی کند. پیامبر اسلام الگویی شایسته برای مسلمانان هستند و هر امت اسلامی برای اینکه به سعادت برسد باید از سیره پیامبراکرم(ص) پیروی کند.

دستاوردهای انقلاب اسلامی در امر وحدت
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه افزود: با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، افراد بسیاری به اسلام گرویده‌اند و این از برکات انقلاب اسلامی است. مؤسسه جامعة‌المصطفی قم یکی از مراکز ویژه طلاب خارجی است که تاکنون افرادی از 90 کشور آموزه‌های قرآن را در آنجا آموخته‌اند.
وی با بیان اینکه 10 هزار نفر از طلبه‌های خارجی در مؤسسه جامعة‌المصطفی مشغول تحصیل شده‌اند و آموزه‌های قرآن و سیره‌ پیامبراکرم(ص) را فرامی‌گیرند، ادامه داد: بسیاری از این طلاب مسیحی، بودایی و هندو بودند که به اسلام گرویده‌اند. این طلاب و روحانیون که در این 40 سال از انقلاب اسلامی قرآن و اسلام را فراگرفتند با رفتن به کشورهای خود دانشگاه مذاهب اسلامی را تأسیس کرده‌اند.
زمانی اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران توانسته در 60 کشور جهان شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی را تأسیس کند و روحانیون به تبیین معارف نبوی مشغول هستند. همچنین، بسیاری از دانشمندان مسیحی در جامعة‌المصطفی قم با اسلام آشنا شده‌اند. در واقع، گسترش اسلام در جهان و اتحاد امت اسلامی از برکات انقلاب اسلامی بوده است.
گزارش ایکنا از جشن وحدت در بیرجند/عفو و بخشش؛ از ویژگی‌های بارز پیامبر(ص)
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورها وحدت ایجاد کرده است، گفت: رژیم صهیونیستی بیش از چهار دهه کشور فلسطین را اشغال کرده و فلسطینیان مظلوم را قتل عام می‌کنند، اما  57 کشور اسلامی از مردم مظلوم فلسطین حمایت نمی‌کنند و تنها ملت ایران از برادران خود در فلسطین حمایت کرده است.
زمانی با بیان اینکه اسرائیل بیش از 7 میلیون نفر از فلسطینیان را آواره کرده است، بیان کرد: امروز اگر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین نبود، مشعل فلسطین خاموش و مسئله فلسطین به فراموشی سپرده می‌شد. همچنین، از دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی ایران این است که تعداد مساجد اهل سنت بعد از انقلاب اسلامی تاکنون به 17 هزار مسجد و تعداد حوزه‌های علمیه اهل سنت به 10 برابر افزایش یافته است.
بیمه شدن 12 هزار طلبه اهل سنت
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه به بحث بیمه تأمین اجتماعی طلاب اهل سنت در انقلاب اسلامی توجه کرده است، تصریح کرد: وقتی که سمتی در مجمع تقریب مذاهب داشتم بیش از 12 هزار نفر از طلاب اهل سنت بیمه شدند.

زمانی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر 20 نماینده از اهل سنت در مجلس شورای اسلامی حضور دارند، افزود: همچنین مجمع تقریب مذاهب در کشور ایجاد شده که 60 نفر از علمای اهل سنت عضو آن هستند.

انتهای پیام

captcha