حرکت به سمت وحدت را در عمل نشان دهیم نه گفتار
کد خبر: 3765578
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
پزشکیان در نطق پیش از دستور:

حرکت به سمت وحدت را در عمل نشان دهیم نه گفتار

گروه سیاسی ــ نائب رئیس مجلس با گرامیداشت آغاز هفته وحدت گفت: امیدوارم با باور و اعتقاد به آیات قرآن و کلام ائمه اطهار(ع) از ته دل و با تمام وجود به طرف وحدت برویم؛ نه در زبان و گفتار و نه اینکه یک هفته را با نام هفته وحدت جشن بگیریم ولی در عمل با اختلاف و تفرقه سر کنیم.

به گزارش ایکنا؛ مسعود پزشکیان، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس، سه‌شنبه 29 آبان، با گرامیداشت ولادت پیامبر اکرم(ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت گفت: آیاتی هم که قاری محترم تلاوت فرموند (103 ـ 105 آل عمران) در حقیقت دستور خداوند تبارک و تعالی برای چنگ زدن به ریسمان الهی با وحدت و انسجام است.

وی ادامه داد:  آیاتی که قرائت شد مفهوم امر به معروف و نهی از منکر را دربرداشت و ذیل آیه وحدت بود و به این معناست که هر مسلمانی باید تلاش کند اختلاف و تفرقه بین ‌مسلمانان را با امر به معروف و نهی از منکر حل کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ادامه آیات نیز خداوند می‌فرماید: «وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ ۚ وَأُولَٰئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ»؛ یعنی اگر تفرقه را ادامه دهیم و نتوانیم این مشکل را حل کنیم، باید انتظار عذاب بزرگی را از سوی خداوند داشته باشیم.

پزشکیان ابراز کرد: از نظر امام علی(ع) هم اختلاف عصیان در برابر خداست. امیدوارم با آغاز هفته وحدت با باور و اعتقاد به این آیات و کلام ائمه اطهار(ع) از ته دل و با تمام وجود به طرف وحدت برویم؛ نه در زبان و در گفتار، نه اینکه یک هفته را با نام هفته وحدت جشن بگیریم، ولی در عمل با اختلاف و تفرقه سر کنیم و در تمام شؤناتی که در جامعه وجود دارد براساس عدالت با همدیگر رفتار نکنیم.

وی تأکید کرد: اگر کتاب خدا برای ما دستور زندگی و سعادت است، اطاعت از فرمان خدا در این است که همه مسلمانان باید به ریسمان خدا چنگ بزنیم و اگر ما مسلمانان با هم وحدت و انسجام داشته باشیم، هیچ قدرت سلطه‌گری در دنیا قادر نخواهد بود که چشم طمع به کشورهای اسلامی داشته باشد و این اختلافات و مشکلات را در جامعه ما ایجاد کند.

نائب رئیس مجلس اظهار کرد: قطعاً اگر بتوانیم به سمت وحدت برویم، خواهیم توانست از همه مشکلات به راحتی و با سربلندی بیرون بیاییم. امیدواریم خداوند کمک کند که به آنچه می‌گوییم از ته دل باور کینم و آنچه را باور داریم در عمل نشان دهیم.

انتهای پیام  

captcha