گزارش یک‌ماهه طرح تربیت حافظان شمال غرب تهران
کد خبر: 3765612
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
پزشکی ارائه داد:

گزارش یک‌ماهه طرح تربیت حافظان شمال غرب تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران به تشریح گزارشی از برنامه‌های یک‌ماهه طرح تربیت حافظان قرآن شمال غرب تهران پرداخت.

به گزارش ایکنا؛ برنامه بازدید از نحوه اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم شمال غرب تهران با حضور فاطمه حقانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۰ تهران، بهمن پزشکی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران، محمدرضا اصغری، کارشناس گسترش فرهنگ قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش منطقه ۱۰ تهران، محمدمهدی خواجه محمودآباد، مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان و اصفهانی، کارشناس مسئول قرآنی اداره اوقاف شمال غرب تهران انجام شد.
در حاشیه این بازدید، بهمن پزشکی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران طی سخنانی به ارائه گزارش یک ماهه طرح تربیت حافظان شمال غرب تهران پرداخت و اظهار کرد: از 21 مهرماه تا 21 آبان‌ماه جاری تعداد 135 روز آموزش برای 13 هزار نفر انجام شد که در این راستا حدود 26 هزار نفر ساعت میزان آموزش ارائه شده به قرآن‌آموزان برآورد شده است که در این رابطه تعداد 16 مربی در 14 مدرسه به اجرای طرح پرداختند.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران بیان کرد: از آنجایی که یکی از موضوعات مطروحه در طرح تربیت حافظان قرآن سال جاری تدبر در قرآن است و آموزش آیات موضوعی کلام‌الله مجید در دستور کار مؤسسه دارالتقوی مبین تهران به عنوان مجری طرح قرار دارد، هفته‌ای یک موضوع و طی یک ماه گذشته چهار موضوع در این زمینه کار شده است.
پزشکی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام دهه وقف قرار داریم، موضوع وقف نیز با حضور در مدارس و در جمع دانش‌آموزان تشریح و تبیین شد و از مربیان و مدیران مدارس نیز به دلیل همکاری فراوان در رابطه با اجرای هرچه بهتر طرح تربیت حافظان قرآن کریم همراه اعطای لوح تقدیر، تجلیل شد.
وی در پایان با بیان اینکه برنامه بازدید از سه مدرسه ولایت فقیه حبیبی کلهرودی و حرا انجام شد، گفت: در مدرسه حبیبی کلهرودی، بهرامی، مربی طرح به آموزش سوره مبارکه تکاثر برای قرآن‌آموزان پرداخت که این شیوه تدریس همراه با آموزش و بازی انجام شد که دانش‌آموزان نیز با قرائت و ترجمه آیه مبارکه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» به استقبال بازدیدکنندگان آمدند.
محمدمهدی خواجه محمودآباد، مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیز در این بازدید با اجرای برنامه پرسش و پاسخ از قرآن‌آموزان، مدیران را در جریان پیشرفت حاصله از این طرح قرآنی قرار داد.


انتهای پیام

 

captcha