فراموشی معیارهای سلامت روان جامعه، جبران‌ناپذیر است
کد خبر: 3765621
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

فراموشی معیارهای سلامت روان جامعه، جبران‌ناپذیر است

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: فراموشی معیارهای سلامت روان جامعه جبران‌ناپذیر بوده و توجه به مسائل فرهنگی و طرح‌های مطالعاتی دقیق مورد نیاز است.

فراموشی معیار‌های سلامت روان جامعه، جبران‌ناپذیر استحجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: آمارگیری و طرح‌های تحقیقاتی انجام یافته در حوزه بهداشت سلامت جسمی و روان بانوان استان اردبیل غالباً جمعیت سنی ۳۰ تا ۵۹ ساله را مورد بررسی قرار داده و برای بررسی دقیق‌تر نیازمند توجه به تمام گروه‌های سنی هستیم.
وی افزود: بانوان قسمت مهم، فعال و تأثیرگذار جامعه را تشکیل می‌دهند و لازمه برخورداری از جامعه‌ای پویا و توسعه یافته بهره‌مندی از مادرانی سالم، بانشاط و آشنا به تمامی مهارت‌های مورد نیاز زندگی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه نباید در نظرسنجی و انجام تحلیل‌ها قسمتی از جامعه را فراموش کرد، اضافه کرد: از این رو که بخش عمده‌ای از مردم در مناطقی که اقتصاد آن بر پایه گردشگری است از روستا‌ها هستند، به تنهایی بررسی ترکیب جمعیت شهری و یافتن تحلیل‌های مناسب فرهنگی، اجتماعی و بهداشت عمومی جامعه مفید واقع نخواهد شد.
وی ادامه داد: با اعلام سازمان بهداشت جهانی، سلامت روان از جمله بحث‌های مهمی بوده که جوامع مختلف درگیر آن هستند و انحصار و اکتفا به بعد جسمانی و مدنظر قرار دادن این موضوع جایگاه بهداشت روان را مورد خدشه قرار خواهد داد.
حجت‌الاسلام ستوده افزود: جایگاه استان اردبیل در حوزه سلامت روانی نیازمند بررسی و گزارش دقیق از سوی دستگاه‌های مرتبط بوده تا در صورت هر گونه مشکل احتمالی در هر بخش با تعامل همه‌جانبه و برنامه‌ریزی مورد نظر به دنبال راهکار‌های اساسی بود.
انتهای پیام

captcha