برپایی نمایشگاه «اسوه‌های ایثار و ولایت» در مدارس شاهد البرز
کد خبر: 3765649
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

برپایی نمایشگاه «اسوه‌های ایثار و ولایت» در مدارس شاهد البرز

گروه فرهنگی - همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، ۲۵ نمایشگاه کتاب با عنوان «اسوه‌های ایثار و ولایت» در مدارس شاهد البرز برپا شده است.

برپایی نمایشگاه «اسوه‌های ایثار و ولایت» در مدارس شاهد البرز

قادر صفرپور، رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها با هدف آشنایی آینده‌سازان با زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج فرهنگ شهادت برپا شده است.
وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، 36 هزار دانش‌آموز و پنج هزار معلم بسیجی جان خود را تقدیم اسلام، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی کردند که آشنایی دانش‌آموزان با زندگینامه این شهیدان ضروری است.
صفرپور گفت: بخشی از این نمایشگاه‌ها به نوشته‌های دانش‌آموزان با موضوع شهدا، حماسه‌های دفاع مقدس و رشادت‌های شهدا اختصاص دارد.
این مسئول بیان کرد: همچنین بخش دیگری از این نمایشگاه به موضوع فرهنگ ایثار و شهادت، عکس و دلنوشته‌هایی از طرح شهید محله، دیدار با خانواده معظم شهدا، شهیدپژوهی، حضور دانش‌آموزان در سفر معنوی راهیان‌نور و یادمان شهدا در مدارس شاهد مربوط می‌شود.
رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: در این نمایشگاه تصاویری از یادواره‌های شهدای دانش‌آموز و معلم که در نواحی و مناطق آموزش و پرورش البرز برگزار شده نیز به نمایش درآمده است.
یادآور می‌شود که این نمایشگاه‌ها به مدت یک هفته برای بازدید عموم دایر است.
انتهای پیام

captcha