اجرای بیش از هزار برنامه فرهنگی در سطح بقاع متبرکه گیلان
کد خبر: 3765671
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

اجرای بیش از هزار برنامه فرهنگی در سطح بقاع متبرکه گیلان

گروه اجتماعی ـ حجت‌الاسلام علیزاده گفت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان امسال هزار و ۵۷۰ برنامه فرهنگی را برای بیش از ۳ میلیون نفر در سطح بقاع متبرکه گیلان برگزار کرده است.

اجرای بیش از هزار برنامه فرهنگی در سطح بقاع متبرکه گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان عصر روز گذشته، 28 آبان‌ماه در دیدار با استاندار گیلان از رشد ثبت وقف‌های جدید در این استان خبر داد و اظهار کرد: در هفت ساله اخیر شاهد ثبت بیش از‌ ۳۹۳ وقف جدید در استان گیلان بوده‌ایم که این نشان‌دهنده رغبت گسترده واقفان خیراندیش و تحقق برنامه‌ها و استراتژی‌های اداره‌کل اوقاف استان است.

وی به ثبت وقف‌های جدید در نیمه نخست امسال در استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: در نیمه نخست امسال حدود ۳۵ وقف جدید به مساحت تقریبی ۶۰ هزار متر مربع و به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد تومان در استان گیلان و شهرستان‌های تابعه به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام علیزاده از اعزام بیش از ۵۰۰ نفر از طلاب به بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت:‌ اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان امسال هزار و ۵۷۰ برنامه فرهنگی را برای بیش از ۳ میلیون نفر در سطح بقاع متبرکه گیلان برگزار کرده است.

وی از ابتکار اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان برای تشکیل ستاد مردمی هفته وقف خبر داد و تصریح کرد: تشکیل ستاد متولیان بقاع متبرکه برای ترویج فریضه وقف،‌ تشکیل شبکه خادمان افتخاری رسانه در بقاع و تشکیل کمیته امنیت در این اماکن مقدس در نیمه نخست امسال اجرایی شد.

مدیرکل اوقاف گیلان، با بیان اینکه امسال سند مالکیت بیش از هزار رقبه در استان گیلان اخذ شد، بیان کرد: امسال ۷۶ پرونده حقوقی در حوزه موقوفات گیلان تشکیل شد که از این میان ۵۰ پرونده تاکنون تعیبن تکلیف شده‌اند به طوری‌که ۷۰ درصد آراء صادر شده نیز به نفع اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه از سال ۸۸ تاکنون ۳۷۸ پروژه عمرانی در سطح بقاع متبرکه گیلان انجام شده است افزود:‌ سطح زیربنایی این تعداد از پروژه‌های عمرانی بیش از ۲۴۲ هزار متر مربع بوده که با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان به استقبال گسترده مردم استان از اجرای طرح مودت خبر داد و گفت:‌ مردم نیکوکار و خیر گیلان در نیمه نخست امسال و در خلال اجرای طرح مودت تاکنون حدود ۴۴ میلیارد تومان به بقاع متبرکه استان به صورت غیرنقدی کمک کردند.

انتهای پیام

captcha