برگزاری بیش از ۷۰ برنامه همزمان با هفته بسیج در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3765702
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

برگزاری بیش از ۷۰ برنامه همزمان با هفته بسیج در آذربایجان‌غربی

گروه سیاست و اقتصاد ـ فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی از برگزاری بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج در استان خبر داد.

برگزاری بیش از 70 برنامه در آذربایجان‌غربی/آذربایجان‌غربی؛ رتبه اول برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حبیب شهسوای، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی‌ صبح امروز، 29 آبان‌ماه‌ در نشست خبری به‌مناسبت هفته بسیج، با تبریک آغاز هفته وحدت بیان کرد: این هفته به‌عنوان نماد پیوستگی، همراهی و همدلی برای استان و یکی از برکات همزیستی مسالمت‌آمیز تمامی ادیان و مذاهب و زندگی ارزشمند و فاخر بین برادران اهل سنت و تشیع به عنوان نماد وحدت در کشور تداعی‌گر هستند.
وی افزود: دشمنان به دنبال انگاره‌نگاری و تصویرسازی منفی از نظام هستند و مقام معظم رهبری می‌فرمایند تصویرسازی منفی از اوضاع ایران، مهم‌ترین دستور کار امروز دشمن است، اما به فضل الهی، تصویر ایران مقابل تصویرسازی نظام سلطه است.
شهسواری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند بسیج، یکی از نقطه‌های برجسته تصویر واقعی از کشور است، خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی، بسیج سازندگی، راهیان نور، مراسمات عاشورا و اربعین که روزبه‌روز بر رونق آن افزوده می‌شود، تصویر واقعی کشور است که با زحمات بسیج حاصل می‌شود.
وی با بیان اینکه شعار امسال برای هفته بسیج باعنوان بسیج، مظهر ایستادگی، پیشرفت، خدمت و وحدت انتخاب شده است، تصریح کرد: در سیاست‌ها و رویکردها به دنبال معرفی نقش بسیج در پیشبرد انقلاب اسلامی با تبیین کارنامه درخشان در سخت‌ترین میدان‌ها و عرصه‌های ایستادگی پیشرفت چهل‌ساله انقلاب اعم از حوزه‌های امنیتی، خدمات فرهنگی، اجتماعی، علمی، فناوری، سازندگی و اقتصادی هستیم.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: بازنمایی الگوی سازنده بسیج به‌عنوان مهم‌ترین مولفه قدرت انقلاب اسلامی برای عبور از مشکلات کنونی کشور، بهره‌گیری از تقارن هفته بسیج با میلاد پیامبر و هفته وحدت برای تبیین نقش وحدت‌آفرین بسیج، تقویت روحیه نشاط، خدمت‌رسانی و مطالبه‌گری بسیجیان با امتداد پیام رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج، اهتمام بر تمرکز پایگاه‌ها و مساجدمحوری در برنامه‌ها و اقدامات و محوری اقشار و استان و شهرستانها و نواحی مقاومت از اهداف برنامه‌های هفته بسیج است.
وی یادآور شد: بسیج، فرهنگ و مسجدمحوری، اولین روز هفته بسیج نامگذاری شده و 70 برنامه محوری در استان برای 17 شهرستان، حوزه‌ها و پایگاه‌ها درنظر گرفته شده و طرح تعاملی مرآت، نشست مشترک ائمه جماعت و امنای مساجد با فرماندهان پایگاه‌ها در حوزه مقاومت برگزار خواهد شد و همچنین اجرای برنامه ویزیت رایگان در مساجد به‌مناسبت هفته بسیج که با حضور 30 پزشک خواهد بود، در برنامه‌های این هفته قرار دارد.
شهسواری بابیان اینکه دومین روز هفته بسیج به نام بسیج، اقتصاد مقاومتی، خدمت‌رسانی و سازندگی است، گفت: سالروز تشکیل بسیج دانشجویی در استان را داریم که این برنامه در دانشگاه ارومیه اجرا خواهد شد و آغاز طرح امدادرسانی گروه‌های جهادی به مناطق محروم که از خدمات مؤثر برای مردم محروم، خدمات‌رسانی گروههای جهادی در مولفه‌ها و تخصص‌های مختلف است.
وی افزود:از 29 شهریور که اولین روز آغاز رزمایش محمد رسول‌الله بود، اردوهای جهادی کار خود را آغاز کردند که تا پایان سال ادامه خواهد داشت و همچنین آغاز اجرای طرح بسیج، روشنایی است را خواهیم داشت، بسیج در کنار تمامی حوزه‌های مختلف، 22 قشر تخصصی که کشور نیازمند آن است وارد شده است.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بابیان اینکه سومین روز به نام بسیج اقتدار دفاعی و امنیتی است، خاطرنشان کرد: چهارمین روز بسیج، علم و فناوری و پنجمین روز نیز باعنوان بسیج، جهاد کبیر و استکبارستیزی است که کمپین حمایت از مردم مظلوم یمن تشکیل خواهد شد و ششمین روز بسیج، جهاد و روشنگری است که برگزاری نشست‌های روشنگری برخط با موضوع دستاوردهای چهل ساله بسیج را خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه هفتمین روز بسیج، چهل سال افتخار است که تجمع بسیجیان با عنوان شکوه مقاومت در 17 شهرستان خواهد بود، اظهار کرد: طی سال جاری، استان، رتبه اول را در برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله(ص) به دست آورد.
انتهای پیام

captcha