بزرگداشت سلطان الذاکرین؛ استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی برگزار می‌شود
کد خبر: 3765705
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

بزرگداشت سلطان الذاکرین؛ استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - مدیرعامل خانه فرهنگ و هنر استان اردبیل گفت: بزرگداشت دومین سالگرد سلطان الذاکرین، «استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی» روز پنجشنبه، یکم آذر‌ماه در اردبیل برگزار می‌شود.

بزرگداشت دومین سالگرد سلطان الذاکرین؛ استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی برگزار می‌شودناصر رهنماآذر، مدیر عامل خانه فرهنگ و هنر استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل گفت: استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی یک شخصیت بین‌المللی و چهره فاخر بود و تلاش‌های زیادی در راه حفظ فرهنگ ارزشمند عاشورا و دین مبین اسلام انجام داد و بر خود لازم می‌دانیم بزرگداشت باشکوهی را در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن استاد رقم بزنیم.
وی افزود: این مراسم با همکاری و حمایت‌های سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اردبیل و خانه فرهنگ و هنر استان اردبیل روز پنج شنبه، یکم آذر ماده در اردبیل برگزار می‌شود.
رهنماآذر با اشاره به جزئیات روز بزرگداشت تصریح کرد: روز چهارشنبه، ۳۰ آبان ماه، دیدار مسئولین و بزرگان شهر با خانواده استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی انجام خواهد شد و مراسم بزرگداشت روز پنج شنبه، یک آذرماه، ساعت ۹:۳۰ صبح در بهشت زهرا، قطعه مفاخر شروع گردیده و ساعت ۱۱:۰۰ کلنگ زنی میدان مؤذن‌زاده واقع در شهرک کوثر انجام و در نهایت ساعت ۱۴:۰۰ مراسم یابود آن استاد معظم در مسجد عالی قاپو (آقایان) و مسجد تازه شهر (خانم ها) برگزار می‌گردد.
مدیرعامل خانه فرهنگ و هنر استان اردبیل افزود: روز پنج‌شنبه، پنجم آذرماه نیز مراسمی با حضور مسئولین، فرهیختگان و اهالی هنر ساعت ۱۷:۳۰ در مجتمع فرهنگی، هنری فدک برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود؛ سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی، یکی از مداحان ایرانی بودکه در سال ۱۳۱۵ خورشیدی در شهر محله تازه‌شهر اردبیل زاده شد. مؤذن زاده بطور متوسط روزانه پنج ساعت از عمر خود را صرف مداحی کرده بود و بیش از ۲۰۰۰ عنوان نوار کاست مربوط به برنامه‌های او از زمان پیدایش ضبط صوت تاکنون به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی موجود است. وی در دوم آذر ۱۳۹۵ در سن ۸۰ سالگی درگذشت.
انتهای پیام

captcha