رونمایی از ٥ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب لرستان
کد خبر: 3765747
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

رونمایی از ٥ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب لرستان

گروه فرهنگی ـ دوشنبه، ٢٨ آبان در دوازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان از پنج عنوان کتاب جدید رونمایی شد .

رونمایی از ٥ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، عصر دوشنبه، ٢٨ آبان و هم‌زمان با سومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب لرستان، از تازه‌ترین کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات شاپورخواست خرم‌آباد رونمایی شد .
در این مراسم «کتاب‌های هم‌گام با کارشناسان» نوشته نادر آزادبخت و داریوش بازگیران، «یاد ایام» اثر فتح‌الله شفیع‌زاده، «نجوای ناودان‌ها» نوشته حمیده میر عزتی(بانو باران)، «چگنی در التهاب» اثر رحیم شاکرمی و «پند روزگار» اثر سید محمد موسوی رونمایی شد.
در ابتدای این مراسم علی‌رضا قوامی، علی‌مردان عسگری‌عالم، حمیده میرعزتی و رحیم شاکرمی نیز به‌عنوان سخنران حضور داشتند .

تجلیل از نویسنده پیشکسوت لرستانی

همچنین در سومین روز از دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان لرستان و در قالب برنامه‌ها و نشست‌های فرهنگی عصر دوشنبه، بیست و هشتم ابان از رضا پورشفیع، نویسنده  پیشکسوت لرستانی، تجلیل شد.
در این مراسم  رضا پورشفیع، نویسنده کتاب «نظم‌نامه شهریاران لر»، گفت : مطالعه کتاب فرهنگی‌ترین کاری است که یک فرد می‌تواند به‌صورت روزانه انجام دهد و ترویج فرهنگ کتابخوانی در قالب برگزاری نمایشگاه‌های این‌چنینی، گامی مؤثر در جهت تشکیل یک جامعه ی فرهنگی است .
وی افزود: بهترین بازه زمانی برای کتابخوان کردن افراد، سنین کودکی است چراکه ذهن کودک آماده است و می‌توان رفتارها و فرهنگ کتابخوانی را در وجود وی نهادینه ساخت .
در پایان این مراسم و با اهداء لوحی از طرف حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، از این نویسنده پیشکسوت لرستانی تجلیل به‌عمل آمد .

برگزاری کارگاه قصه‎گویی در نمایشگاه کتاب لرستان

در سومین روز از دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان لرستان و در بخش برنامه‌های فرهنگی این رویداد همچنین کارگاه قصه‌گویی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و با حضور علاقه‌مندان برگزار شد .
در این کارگاه، ریحانه اسکندری، از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به اجرای قصه «دالو مروارید» پرداخت که با استقبال حاضران مواجه شد .
دالو مروارید روایت‌گر زندگی پیرزنی است که در کنار حیوانات خانگی خود زندگی می‌کند و یک روز در هنگام جارو کردن خانه مقداری سکه پیدا می‌کند و با آن مقداری ماست می‌خرد که خروس وی همه آن را سر می‌کشد و ...
این داستان ناپسند بودن حرص و طمع را نشان می‌دهد و به کودکان و نوجوانان می‌آموزد که باید به آن‌چه داریم قانع باشیم و اسراف نکنیم .
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان با غرفه نقاشی کودکان پدیرای علاقه‌مندان است .

انتهای پیام

captcha