«بهار نكو» در فارس گسترش یابد
کد خبر: 3765769
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

«بهار نكو» در فارس گسترش یابد

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اجرای موفق طرح «بهار نكو» برای استحكام‌بخشی زندگی زناشویی و كاهش آمار طلاق، خواستار گسترش و توسعه این طرح شد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 29 آبان‌ماه در جمع كاركنان دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشكی شیراز خواستار توسعه بیشترطرح «بهار نکو» در استان شد و گفت: با توجه به اینکه این مهم از سوی دفتر نهاد رهبری دردانشگاه علوم پزشکی شیراز برای استحکام‌بخشی زندگی زناشویی و کاهش آمار طلاق شکل گرفته ضرورت دارد این مهم در کل استان فراگیر و در سطح کشور اجرایی شود.
وی افزود: امروزه شاهد آن هستیم با تلاش متولیان طرح بهار نکو آمار طلاق در فارس کاهش یافته که معتقدیم طرح بهار نکو توانسته در امر استحکام بخشی ومهارت های زندگی زناشویی موفق عمل کند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس از مسئولان استان خواست با حمایت‌های بیشتر خود برای همه‌گیر شدن طرح بهار نکو در استان و همچنین در کشور تلاش مضاعفی داشته باشند زیرا امروزه وقوع حتی یک مورد آمار طلاق نگران‌کننده و نیاز به بررسی دارد.
حجت‌الاسلام حمید مقامی، مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: طرح بهار نکو برای نخستین مرتبه در کشور، با هدف افزایش آگاهی دختران و پسران پیش از شروع زندگی مشترک، در شیراز آغاز و موفقیت آن موجب شد این طرح به صورت رسمی در برخی از نقاط کشور به اجرا درآید.
وی با بیان اینکه امروزه براساس آمارهای ارائه شده از ثبت احوال استان، شاهدهستیم مدت زمان زندگی مشترک زناشویی زوج‌های استان فارس افزایش یافته است، گفت: بر اساس آمارها طلاق زیر چهار سال زندگی مشترک در شیراز از 48 درصد در سال 89 هم اینک به 28 درصد کاهش یافته است.
دبیر ستاد ازدواج دانشجویی استان فارس یادآورشد: فارس در زمینه ایجاد مراکز بهار نکو در کشور پیشتاز است و با انجام مشاوره‌های هنگام عقد در کاهش آمار طلاق در فارس نقش موثری داشته است.
مقامی افزود: از جمله مواردی که مرکز بهار نکو در آن مداخله می‌کند، آگاهی‌ بخشیدن به زوجین در امر آشنایی با احکام و حقوق زوج‌ها و مسائل جنسی، ارتباط مدوام با زوج‌ها به ویژه در سال‌های ابتدایی ازدواج با هدف تحکیم بنیان خانواده، تربیت نسل صالح، توانمندسازی خانواده‌ها در تربیت نیروهای متعهد و کارآمد در زمینه خانواده است.
مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینكه در حال حاضر، زوج‌هایی که در کشور قصد ازدواج دارند پس از گذراندن آزمایش‌های لازم در یک کلاس یک و نیم ساعته شرکت می‌کنند که بیشتر مسائل بهداشت جنسی به آن‌ها آموزش داده می‌شود، بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد برای افرادی که قصد شروع یک زندگی را دارند، این آموزه‌ها کافی نیست.
وی با اشاره به دو شیوه الزامی و اختیاری برای ارائه آموزش‌های این طرح، گفت: در آموزش‌های الزامی پیش از عقد، زوج‌ها به صورت جداگانه 6 ساعت در کلاس‌های پیش از عقد شرکت می‌کنند و در آموزه‌های اختیاری پس از عقد، زوج‌ها تا پنج سال پس از عقد از خدمات مرکز مانند کارگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی و همایش‌ها استفاده می‌کنند.
انتهای پیام

captcha