رونمایی از کتاب «بقبن» در سبزوار
کد خبر: 3765776
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰

رونمایی از کتاب «بقبن» در سبزوار

گروه شهرستان‌ها - کتاب «بقبن» با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، شاعران و نویسندگان در سبزوار رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «بقبن» در سبزوار

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در روزگاران نه چندان دور بزرگترها در شهرها و این روزها در برخی از روستاها لحاف و تشکی را که از آن استفاده می‌کردند در پارچه‌ای به نام «چادر شب» می‌پیچیدند و آن‌را در گوشه‌ای از اتاق قرار می‌دادند.
این لحاف و تشک را که اهل خانه بر آن تکیه می‌زدند و به عنوان پشتی گاها از آن استفاده می‌شد. به ترکیب چادرشب و لحاف «بقبند» می‌گفتند که در گویش سبزواری «بقبن» تلفظ می شود.
سیدابوالفضل حسینی، شاعر محلی سرای سبزواری که علاقه وافری به رسوم قدیمی دارد، مجموعه شعر جدید خود را با نام «بقبن» در این شهرستان منتشر کرد و در یک شب پائیزی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی  به همت اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، موسسه فرهنگی و هنری سرنا، انجمن شعر آئینی مشکات وابسته به اداره کتابخانه های عمومی و با حمایت مالی نمایندگی بیمه ایران در سبزوار از آن رونمایی کردند.
در مراسم رونمایی از این کتاب، حسین شکیبی از شاعران شهرستان سبزوار با خوانش اشعاری به لهجه سبزواری حاضرین را سر ذوق می آورد.
در ادامه این مراسم معصومه فلاحی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار با تشکر از همکاران خودش که در هشتمین جشنواره کتاب خوانی رضوی سبزوار مقام دوم شهرستانی در استان و مقام‌های اول تا سوم کتابخانه‌های استان را به خود اختصاص دادند، تصریح کرد: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی سبزوار می‌توان به فعالیت‌هایی که انجام شدند و یا در حال انجام است، از قبیل بازدید‌های مدارس از کتابخانه‌ها، اهدای کتاب و افتتاح دو کتابخانه مدارس در سطح شهر، برگزاری نشست‌های کتاب خوان، برگزاری کلاس‌های قصه گویی و همچنین برنامه کاروان حال خوش خواندن در سکونتگاه‌های غیررسمی محلات هدف که از اول آذر اجرا می شود اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha