معرفی کتاب «ریشه‌های غریبه» در نمایشگاه کتاب لرستان
کد خبر: 3765792
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

معرفی کتاب «ریشه‌های غریبه» در نمایشگاه کتاب لرستان

گروه فرهنگی ـ کتاب «ریشه‌های غریبه» نوشته کرم‌رضا تاج‌مهر با حضور نویسنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و برخی چهره‌های شاخص فرهنگی لرستان، معرفی شد.

معرفی کتاب «ریشه‌های غریبه» در نمایشگاه کتاب لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، عصر دوشنبه، بیست و هشتم آبان هم‌زمان با سومین روز از دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان لرستان، طی مراسمی و با حضور حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، علی‌مردان عسگری‌عالم، نویسنده و مولف لرستانی، اساتید و سایر نویسندگان استان کتاب «ریشه‌های غریبه» اثر کرم‌رضا تاج‌مهر، معرفی شد .
در این مراسم کرم‌رضا تاج‌مهر، نویسنده لرستانی، در رابطه با کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: کتاب‌ها، مجموعه‌ای از افکار و تجربیات دیگران هستند، بنابراین هرچه‌قدر بیشتر مطالعه کنید، دانش بیشتری کسب خواهید کرد.
وی افزود: کتاب خواندن به ما کمک می‌کند به‌جای امتحان کردن تمامی راه‌ها، از تجربیات شخصیت‌های حقیقی و تخیلی درس بگیریم و اهمیت مطالعه روزانه و طبق برنامه، بخش جدایی‌ناپذیر زندگی اکثر افراد موفق است .
این نویسنده لرستانی تاکید کرد: مطالعه به شما کمک می‌کند تا مشکلات خود را خلاقانه‌تر حل کنید و برای تغییرات ناگهانی آماده باشید و در واقع مطالعه باعث جرقه ذهنی یک نویسنده برای خلق یک اثر است، کتاب‌ها شما را با چالش‌ها، تجربیات و اطلاعات زیادی مواجه می‌کنند و زمان مطالعه کتاب‌های تخیلی و داستانی، با دنیای جدید، دغدغه‌ها و چالش‌های متعددی مواجه می‌شوید، به آن‌ها فکر می‌کنید و با شخصیت‌ها هم‌زاد پنداری می‌کنید.
تاج‌مهر در ادامه به معرفی کتاب «ریشه‌های غریبه» پرداخت، عنوان کرد: این کتاب شامل مجموعه‌ پنج داستان کوتاه است و به تازگی توسط انتشارات به‌نگار منتشر شده است. عناوین داستان‌های این کتاب به ترتیب عبارت است از: «ریشه‌های غریبه»، «دست‌هایی که از همه چیز می‌گذرند»، «کِلکین پنجم»، «یک مورد استثنایی» و «سگ هار و بیل مکانیکی» است .
در پایان این نشست علی‌مردان عسگری‌عالم، نویسنده نام‌آشنای لرستانی نیز ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، به پرسش‌ها و دغدغه‌های کودکان و نوجوانان پاسخ داد و گفت: سرانه مطالعه در کشورها به رشد فرهنگی آن‌ها و به طور گسترده‌تر به توسعه انسانی در هر کشور مربوط می‌شود، به این معنا که هرچه سرانه مطالعه بالاتر باشد به‌شرط وجود دیگر عناصر، آن کشور از رشد فرهنگی بالاتری برخوردار است و برعکس، یعنی هرچه از رشد فرهنگی بالاتری برخوردار باشد سرانه مطالعه بالاتر خواهد بود.

انتهای پیام

captcha