تابلوی معرق قرآنی به بارگاه رضوی اهدا شد
کد خبر: 3765793
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

تابلوی معرق قرآنی به بارگاه رضوی اهدا شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ سجاد خرم‌آبادی از روستای تاج‌ملکی شهرستان گناوه تابلوی منقش به آیات قرآن را که معرق‌کاری آن با ساقه گندم صورت گرفته است را به آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، طی حکمی از سوی آیت‌الله سیدابراهیم رئیس ساداتی، تولیت آستان قدرس رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین یوسف جمالی به‌عنوان مدیر جدید نمایندگی آستان قدس رضوی در استان بوشهر معرفی شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، 29 آبان‌ماه در آیین تکریم و معارفه مدیر دفتر آستان قدس رضوی در استان بوشهر که با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حجت گنابادی‌نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی‌های تاریخی استان بوشهر فرهنگی بودن آن است که این مقوله در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی و نظامی نیز به‌خوبی نمایان است.

تاریخ مبارزات ضد استعماری مردم بوشهر منبعث از فرهنگ بومی

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تاریخ مبارزات ضد استعماری استان بوشهر نیز منبعث از فرهنگ این دیار است، اظهار کرد: در حوزه مبارزات ضد استعماری انگلیسی‌ها چهار بار به استان بوشهر حمله کردند که در هر چهار بار با شکستی خفت‌بار روبرو شدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به ولایت‌مداری مردم این استان، گفت: مردم استان بوشهر به مقام معظم رهبری علاوه بر نگاه مرجعیت با چشم نائب‌الامام به ایشان نگاه می‌کنند.

نویسنده کتاب «أنوَارُالولایَة» زندگی‌نامه حضرت فاطمه معصومه(س) در ارتباط با فعالیت‌های آستان قدس رضوی، بیان کرد: یکی از فعالیت‌های ارزشمند آستان گسترش خدمات در تمامی استان‌های کشور است.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد نیز در این مراسم اظهار کرد: این خادم‌یاران در 15 عرصه فرهنگی در اقصی نقاط ایران به فعالیت خادم‌یاری می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه خادم‌یاران در 40 هفته در محل سکونت خود و 10 هفته نیز در آستان قدس رضوی به‌صورت یک روز در هفته می‌توانند خدمت‌رسانی داشته باشند، عنوان کرد: یک نمونه از این فعالیت‌ها خدمت داوطلبانه معلمان خادم‌یار به خانواده شهدا مدافع حرم افغان و اهل سنت در استان خراسان رضوی است.

وی با بیان اینکه تا میلاد امام جواد(ع) بیش از 60 هزار تن از نوجوانان و جوانان سراسر کشور به‌عنوان خادم‌یاران حرم رضوی عضو شدند، اضافه کرد: در ارتباط با خادمی نیز سال‌های سال نوجوانان و جوانان امکان فعالیت در این زمینه را نداشتند ولی اکنون زمینه حضور آنها برای فعالیت خادم‌یاری فراهم شده است.

مشرف‌شدن 800 هزار زیارت‌اولی از استان‌ها طی دو سال اخیر

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد ادامه داد: از دو سال پیش تاکنون با راه‌اندازی دفاتر آستان قدس رضوی در استان‌های کشور 800 هزار زیارت اولی به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند.

در این آیین که در سالن اجتماعات پردیس دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی شهر بوشهر برگزار شد، از فعالیت‌های عبدالکریم جمیری، مدیر سابق دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان بوشهر تقدیر به عمل آمد و سجاد خرم‌آبادی از روستای تاج‌ملکی شهرستان گناوه، تابلوی منقش به آیات قرآن (محتوی 75 آیه قرآنی) که معرق‌کاری آن با ساقه گندم صورت گرفته است، به آستان قدس رضوی اهدا کرد.

کیوان عمادی
انتهای پیام

captcha