مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزیدگان جشنواره «الحافظون» معرفی شدند
کد خبر: 3765806
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزیدگان جشنواره «الحافظون» معرفی شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «برگزیدگان جشنواره الحافظون معرفی شدند» عنوان یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌های/ برگزیدگان جشنواره «الحافظون» معرفی شدند

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 29 آبان‌ماه، اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، تا ساعت 14:30 امروز تعداد پنج خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «برگزاری مسابقات سراسری قرآن بسیج بارویکرد جدید/ معرفی دارالقرآن‌های برتر بسیج» آورده است: محمد ذوالفقاری مدیر دارالقرآن بسیج کشور گفت: مسابقات قرآن کریم بسیج را به عنوان یکی از راهبرد‌های مهم در این مسیر برگزار و امسال بیست‌وششمین دوره این رقابت‌ها با رویکرد گفتمان‌سازی بیّنات و مسلمات قرآنی در ۴ بخش کتبی، آوایی، هنری و پژوهشی ویژه گروه‌های صالحین و آحاد بسیجیان خواهر و برادر و در سه مرحله حوزه، ناحیه و استان برگزار می‌شود. که امسال فقط بخش‌های هنری و پژوهشی در سطح کشور برگزار خواهد شد.
وی از برگزاری ۱۲ رشته در دو بخش کتبی و شفاهی خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات در ۱۲ رشته به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود که بخش هنری و پژوهشی این دوره از مسابقات تنها در مرحله کشوری اجرا خواهد شد. همچنین در بخش هنری شرکت‌کنندگان باید آثار خود را از میان یکی از موضوعات زیر آماده و به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال کنند.
ذوالفقاری درباره موضوعات بخش هنری مسابقات گفت: در بخش عکس علاقه‌مندان باید آثار خود را با موضوع خانواده قرآنی در قالب یک سی دی، در بخش خوشنویسی براساس آیه ۱۷ سوره مبارکه لقمان و در بخش مستند قرآنی باید آثار موضوعات قهرمان قرآنی شما کیست؟ و حلقه‌های قرآنی صالحین برای ما ارسال کنند که در بخش مستند باید آثار در قالب مستند ۵ دقیقه‌ای به دبیرخانه مسابقات ارسال شود. ذوالفقاری درباره زمانبندی اجرای این مسابقات گفت: مرحله حوزه‌های مقاومت هم‌اکنون در حال برگزاری است و تا ۳۰ آبان ادامه دارد. همچنین مرحله نواحی مسابقات از تاریخ ۲۰ لغایت ۳۰ آذر‌ماه برگزار می شود و مرحله استانی مسابقات دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.
چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل کرسی‌های تلاوت نفحات‌القرآن از سر گرفته شد+جزئیات، برگزاری کرسی‌های تلاوت رضوی در هفته وحدت/ برپایی ۳۱ محفل با مشارکت قاریان اهل سنت، «آیت مهربانی» ویژه برنامه رادیو قرآن در هفته وحدت و ترتیل صفحه ۵۱۱ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز هم پرکار بوده و تعداد 9 خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «برگزیدگان جشنواره الحافظون معرفی شدند» آورده است: اسامی برگزیدگان مسابقات الحافظون اعلام شد تا طی مراسمی که امروز در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) تهران برگزار می‌شود، از این افراد تجلیل شود. مرحله نهایی ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون، از 19 آبان‌ماه آغاز شد و پس از یک هفته رقابت، جمعه 25 آبان‌ماه به کار خود پایان داد.
این مسابقات در رشته‌هایی همچون حفظ یک جزء، حفظ سه جزء و حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم ویژه گروه‌های سنی هفت سال، 8 تا 16 سال و 17 سال به بالا در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.
در ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون که به همت سازمان قرآن وعترت بسیج تهران بزرگ برپا شده 350 نفر به مرحله نهایی راه یافتند. اسامی برگزیدگان این مسابقات اعلام شده است و طی مراسم اختتامیه که روز سه‌شنبه، 29 آبان‌ماه در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران برگزار می‌شود، از این افراد تجلیل می‌شود.
این صفحه در خبری دیگر با عنوان «گناهی که کفاره آن را موسسات قرآنی می‌پردازند» آورده است: حدود سه ماه است که جلسات هیات رسیدگی به موسسات قرآن در پی اختلافات به وجود آمده در فرآیند ادغام اتحادیه‌های قرآنی کشور، بدون حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان اتحادیه‌ تشکل‌های قرآنی تشکیل می‌شود. هیئت رسیدگی به موسسات قرآن و عترت، متشکل از 9 نفر از نمایندگان دستگاه­‌ها و نهادهای مختلف اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای توسعه فرهنگ قرآنی و غیره است که تمامی موسسات فرهنگی قرآن و عترت با عناوین مختلف اعم از مرکز، مجمع، بنیاد، انجمن یا دیگر عناوین مشابه که توسط افراد حقیقی یا حقوقی تشکیل شده‌اند، تحت نظارت این هیئت فعالیت می‌کنند. بر اساس آیین‌نامه‌ مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، معاون قرآنی وزیر ارشاد به‌عنوان رییس این هیات و نماینده سازمان تبلیغات که رییس سازمان دارالقرآن است، به‌عنوان دبیر این هیات اداره امور را عهده‌دار هستند.
حسین بهبودی، دبیر کمیته پیگیری اتحادیه مدغم کشوری روز گذشته گفت: صدور پروانه برای 200 موسسه مدغم قرآنی بلاتکلیف مانده است، چراکه برای ثبت پروانه فعالیت موسسات در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امضای معاون قرآنی وزیر ارشاد به‌عنوان رییس هیات رسیدگی به موسسات لازم است. حالا با این اوضاع، این موسسات هستند که بیشترین خسارت را در این میان خواهند دید. بلاتکلیفی صدور پروانه فعالیت موسسات، بسیاری از موسسات را با مشکلات متعددی به‌خصوص در مورد معافیت‌های مالیاتی به‌دنبال خواهد داشت؛ چراکه موسسات قرآنی در صورت ارائه اظهارنامه در موعد مقرر که در چارچوب اساسنامه هیات رسیدگی به موسسات است، معاف از مالیات هستند.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل حکم صله رحم با اقوامی که پایبند به مسائل دینی نیستند چیست؟، برنامه کرسی‌های تلاوت نفحات‌ در هفته وحدت، حفظ عزت مسلمانان سیاست اصلی پیامبر(ص) در پیمان‌های بین‌المللی، تلاوت عبدالفتاح طاروطی در حرم امام حسین(ع)، تعریف گناه از اصل گناه بدتر است +فیلم، آموزش و پرورش از ظرفیت روحانیون در مناطق محروم استفاده کند و راهکارهای وحدت‌ در نگاه رهبر انقلاب +صوت است.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز پرکارتر روزهای قبل بوده و تعداد پانزده خبر قرآنی و معارفی منتشر کرده است که شامل برگزاری محافل قرآنی در ۱۱ استان سنی‌نشین به مناسبت هفته وحدت، مقاومت، جریانی زنده و سرافراز در منطقه است/هدف‌مان این نیست که سنی را به شیعه تبدیل کنیم، آموزش و پرورش می‌تواند در مدارس مناطق محروم از روحانیون مستقر استفاده کند، کنفرانس بین‌المللی دین و مبارزه با خشونت برگزار می‌شود، برای دولت هیچ فرقی نمی‌کند که منطقه‌ای سنی یا شیعه‌نشین باشد، تذکر صدر اعظم نوری درباره سکوت نهادهای ناظر در تخریب باغ اراج، برای شکست توطئه‌های دشمنان باید متحد باشیم، با اتکا بر مشترکات توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنید، امیدواریم اتحاد بین فرق در ایران الگویی برای امت اسلام شود، وجود برادری به معنای واقعی میان اهل تسنن و تشیع در جنوب کرمان، وجود وحدت واقعی میان اهل سنت و تشیع، باید از اختلافات سلیقه‌ای، قومی و مذهبی پرهیز کنیم، لزوم برگزاری جلسه با سازمان اوقاف برای تعیین تکلیف باغ اراج، انسجام و وحدت مانع طمع دشمنان به کشورهای اسلامی است و راهکارهای ایجاد وحدت در جهان اسلام است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز فقط یک خبر با عنوان «کتاب و کتاب‌خوانی در قرآن و کلام معصومین (ع)» منتشر کرده است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز تعداد پنج خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «130 هزار نفر خادم یار حرم رضوی شدند» آورده است: حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی، در آیین تکریم و معرفه مدیر دفتر آستان قدس رضوی در استان بوشهر افزود: 130 هزار خادم یار در 15 عرصه فرهنگی در اقصی نقاط ایران به فعالیت خادم یاری می پردازند. خادم یاران در40 هفته در محل سکونت خود و 10 هفته نیز در آستان قدس رضوی بصورت یک روز در هفته می توانند خدمت رسانی داشته باشند.
گنابادی ادامه داد: یک نمونه از این فعالیت‌ها خدمت داوطلبانه معلمان خادم یار به خانواده شهدا مدافع حرم افغان و اهل سنت در استان خراسان رضوی است. در ارتباط با خادمی نیز سال های سال نوجوانان و جوانان امکان فعالیت در این زمینه را نداشتند، اما اکنون زمینه حضور آنها برای فعالیت خادم یاری فراهم شده است.
گنابادی افزود: تا میلاد امام جواد بیش از 60 هزار تن از نوجوانان و جوانان سراسر کشور به عنوان خادم یاران حرم رضوی عضو شدند. وی در ارتباط با آمار زیارت اولی های آستان قدس رضوی اظهارداشت: از 2 سال پیش تاکنون با راه اندازی دفاتر آستان قدس رضوی در استان های کشور 800 هزار زیارت اولی به زیارت امام رضا (ع) مشرف شدند.
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل انقلاب اسلامی در دعواهای سیاسی مظلوم واقع شده است، تغییر، عنصر تغییرناپذیر آیین تشیع است، روحانیون آماده همکاری در مدارس مناطق محروم هستند و انتقاد تند از تعطیلی بخش شبانه مدارس دینی در کردستان عراق است.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز صزفا یک خبر با عنوان «امام صادق(ع) به شیعیان در برخورد با اهل تسنن چه توصیه‌ای کرده است» منتشر کرده است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز امروز صرفا یک خبر با عنوان «برپایی کرسی های نفحات؛ ویژه هفته وحدت» منتشر کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز تا ساعت 14:30 تعداد هشت خبر با عناوین «برگزاری محافل قرآنی در ۱۱ استان سنی‌نشین بمناسبت هفته وحدت»، «آموزش و پرورش می‌تواند در مدارس مناطق محروم از روحانیون مستقر استفاده کند»، «وقف های مردم به سمت نیازهای روز جامعه رفته است»، «آیه‌ای که عمل به آن زندگی انسان را تضمین می‌کند»، «زندگی‌نامه شهید ابراهیم عیسی مداری»، «پیامبر اکرم (ص) شخصیت اول تاریخ بشریت هستند/ هفته وحدت از برکات ولادت ایشان است»، «خداوند دوستدار چه جوانی است؟» و «تعریف انسان مومن/ لحظه‌ای شیرین و لذتبخش برای مومنان» منتشر کرده است.


انتهای پیام

captcha