محفل قرآنی دانشگاه فردوسی در هفته وحدت + فیلم
کد خبر: 3765913
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

محفل قرآنی دانشگاه فردوسی در هفته وحدت + فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ همزمان با هفته وحدت محفل انس با قرآن در مسجد امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

محفل قرآنی دانشگاه فردوسی در هفته وحدت + فیلم

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی محفل انس با قرآن دانشگاه فردوسی، شامگاه گذشته، 29 آبان‌ ماه، با حضور قاریان کشوری و بین‌المللی در مسجد امام رضا(ع) تشکیل شد.

در ابتدای این مراسم محفل قرآنی که همزمان با هفته وحدت برگزار می‌شد، امید حسینی‌نژاد، قاری برتر کشور و برگزیده مسابقات قرآن دانشجویان ایران آیات 20 تا 29 سوره «لقمان» و همچنین سوره «کوثر» را تلاوت کرد.

جواد پناهی، قاری بین‌المللی قرآن، نیز در ادامه این برنامه به تلاوت آیات 27 تا 29 سوره «فتح» و همچنین سوره «کوثر» پرداخت.

در پایان نیز حجت‌الاسلام امینی خواه، استاد حوزه و دانشگاه، به بیان نکاتی در رابطه با ارتباط انسان و خدا در قرآن پرداخت و گفت: ارتباط انسان با خدا باید مثل بازی گردو شکستن باشد؛ با این تفاوت که اگر انسان گام اول را به سوی خدا بر دارد. پس از آن خدا 10 قدم به سمت انسان می‌آید؛ نکات مربوط به این نوع ارتباط با خدا در سراسر قرآن مورد توجه بوده است.

وی ادامه داد: شروع کننده این ارتباط ما هستیم و ما گام اول را برمی‌داریم اما در پایان خدا به مار می‌رسد و ما انسان‌ها را فانی در خود می‌کند.

محفل قرآنی دانشگاه فردوسی در هفته وحدت + فیلم
حجت‌‌الاسلام امینی خواه با اشاره به احادیثی از اهل‌ بیت(ع) اضافه کرد: هرکس می‌خواهد منزلت خود نزد خدا را بداند به این بیاندیشد که خدا نزد او چقدر منزلت دارد، ما باید در زندگی خود وفا داشته باشیم تا خدا نیز به ما وفا کند ببخشیم تا خدا ما را ببخشد.

وی با بیان آیه عنوان کرد: ما همیشه کمک می‌خواهیم اما توجه نمی‌کنیم که تا به کسی کمک نکنیم از سوی کسی کمک نخواهیم شد، انسان ابتدا باید موانع را از سر راه ارتباط با خدا بردارد و به سوی خدا حرکت کند، بعد از آن خواهد دید که نصرت الهی حاصل می‌شود.

انتهای پیام

captcha