وحدت منشأ تحول و پیشرفت برای جوامع اسلامی است
کد خبر: 3765915
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱

وحدت منشأ تحول و پیشرفت برای جوامع اسلامی است

گروه فعالیت‌های قرآنی‌ ـ معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: ما به عنوان جامعه دانشگاهی و کسانی که اهل تحقیق و پژوهش هستیم باید وحدت را همواره مورد توجه قرار داده و به دشمنان اجازه اختلاف و تفرقه را ندهیم.

وحدت منشاء تحول و پیشرفت برای جوامع اسلامی است

به گزارش ایکنا از کردستان، شعبان سپهر، معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان شامگاه سه‌شنبه، 29 آبان‌ماه در محفل انس با قرآن دانشگاه علوم پزشکی استان با تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: این هفته، هفته وحدت و همدلی مسلمانان و یاس و نابودی دشمنان اسلام، دین و قران است.
وی با اشاره به اینکه مسلمانان یک امت واحده هستند، افزود: این امت واحده نباید هیچگاه اجازه دهند که دشمنان بتوانند بین آنان اختلاف بیندازند چراکه بین مسلمانان هیچ اختلاف ریشه‌ای وجود ندارد.
سپهر با اعلام اینکه با مطالعه زندگی بزرگان دین به حقایقی می‌رسیم که ریشه بسیاری از اختلافات جزئی کنونی را می‌خشکاند، بیان کرد: امام محمد باقر(ع) از نوادگان حضرت علی(ع) اولین امام شیعیان با ام فروه از نوادگان ابوبکر صدیق از اولین خلفای مسلمین ازدواج کرده و در سایه این ازدواج سایر ائمه(ع) شیعه  از طرف پدری از نوادگان حضرت علی و از طرف مادری از نوادگان ابوبکر صدیق هستند.
وی بیان کرد: ما به عنوان جامعه دانشگاهی و کسانی که اهل تحقیق و پژوهش هستیم باید وحدت را همواره مورد توجه قرار داده و به دشمنان اجازه اختلاف و تفرقه را ندهیم چراکه وحدت منشأ خیر و برکت و تحول و پیشرفت برای جوامع اسلامی است و همین ام هراس در دل دشمنان انداخته است.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اعلام کرد: اولین شورای قرآنی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این دانشگاه تشکیل شد و استان کردستان تبدیل به الگویی برای سایر دانشگاه‌های کشور شد.
وی عنوان کرد: استان کردستان مهد تمدنی کهن و شهر سنندج به عنوان شهر هزار مسجد و مناره و دارالمومنین ما را براین داشته که در زمینه قرآنی در استان بیشتر کار کنیم.
سپهر در ادامه از برگزاری چهار دوره جشنواره قران و عترت دانشگاهیان در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و افزود: در این جشنواره‌های قرآنی هر بار ما شاهد افزایش چشمگیر میزان مشارکت دانشجویان و اساتید و کارکنان دانشگاه بوده ایم.
وی با اشاره به ثبت‌نام دو هزار و 500 نفر از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت اعلام کرد: در این دوره از نظر تعداد شرکت کننده رتبه نهم کشوری را بین 64 استان کشور کسب کردیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: در رشته های هنری و پژوهشی با مشارکت قابل توجه دانشجویان موفق به ارسال پنج اثر فاخر در بخش خوشنویسی، دو کتاب در بخش تالیفات، 10 مقاله در بخش مقاله پژوهشی، پنج اثر نمایشنامه نویسی به مسابقات کشوری شدیم.
وی از راهیابی سه نفر از قرای دانشگاه علوم پزشکی به مرحله کشوری رشته قرائت خبر داد و یادآور شد: کسب رتبه سوم در رشته سبک زندگی، و کسب رتبه سوم کشوری در رشته خوشنویسی توسط دانشجویان این دانشگاه از دیگر افتخارات دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان بوده است.
انتهای پیام

captcha