وحدت راز ماندگاری و بقای ملت‌هاست
کد خبر: 3765922
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

وحدت راز ماندگاری و بقای ملت‌هاست

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج اختلاف را ابزاری برای از بین بردن تمدن‌ها در طول تاریخ دانست و گفت: اتحاد و برادری یکی از ویژگی‌های اصلی در وجود هر مسلمانی است و راز بقا و ماندگاری ملت‌هاست.

وحدت راز ماندگاری و بقای ملت‌هاست

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا اقبال بهمنی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج شامگاه گذشته، 29 آبان‌ماه در محفل انس با قرآن دانشگاه علوم پزشکی استان به بررسی میلاد پیامبر اکرم(ص) از دیدگاه مولانا پرداخت و اظهار کرد: شخصیت عظیم پیامبر اکرم(ص) در طول تاریخ اسلام همواره مورد توجه مسلمانان و غیرمسلمانان بوده است.
وی افزود: دلیل اصلی رویکرد شخصیت‌شناسی پیامبر اکرم(ص) را باید در کردار و گفتار آن حضرت و الگو و اسوه بودنش برای تک تک مسلمانان جستجو کرد.
شب میلاد پیامبر اکرم(ص) افضل سایر شب‌هاست

ماموستا بهمنی عنوان کرد: شب میلاد پیامبر اکرم(ص) افضل سایر شب‌هاست چراکه شب لیلة‌القدر که در قرآن از آن یادشده همان شبی است که قرآن بر پیامبر اسلام(ص) نازل شد و برهمین اساس شب پا به هستی گذاشتن اشرف مخلوقات نیز بر سایر شب‌ها افضل‌تر است.
وی با بیان اینکه پیامبراسلام(ص) عصاره ای تکمیل کننده برای تمام بشریت است، بیان کرد: اگر بخواهیم قرآن را به یک انسان تجسم کنیم آن فرد کسی جز حضرت محمد(ص) نیست و خود او نیز تجسم واقعی قرآن است.
ماموستا بهمنی اعلام کرد: راز خاتم بودن پیامبر اکرم(ص) و عهد گرفتن از پیامبران پیش از او برای ایمان آوردن به پیامبری به اسم محمد در تقوا و ایمان او بود.
وی با شاره به اینکه از دیدگاه اهل سنت در 12 ربیع الاول و از دیدگاه اهل تشیع در 17 ربیع الاول پیامبر اکرم(ص) به دنیا آمده است، اعلام کرد: امام راحل این هفته را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرده است تا در سایه آن به ریشه تمام اختلافات خشکانده شود.
رئیس مرکز برگ اسلامی شهرستان سننندج به توصیه‌های قرآن در مورد وحدت اشاره و عنوان کرد: خداوند متعال در آیات قرآن مسلمانان را به وحدت و یکپارچگی دعوت کرده است و در آیه 103 سوره آل عمران می فرماید: «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا؛ و همگی به ریسمان خدا [= قرآن و اسلام، و هرگونه وسیله وحدت‌]، چنگ زنید» ومومنان را برادران دینی هم خطاب می کند.
اختلاف ابزاری برای از بین بردن تمدن هاست

وی اختلاف را ابزاری برای از بین بردن تمدن ها در طول تاریخ دانست و گفت: اتحاد و برادری یکی از ویژگی های اصلی در وجود هر مسلمانی است.
ماموستا بهمنی حضرت محمد(ص) را جود سخاوتدنیوی، مادی و معنوی ذکر و عنوان کرد: با الگوگرفتن از رفتار و اخلاق پیامبر اسلام(ص) می توان با هم متحد شده و بر تمام دشمنان پیروز شد.
وی با اشاره به اینکه منبع اختلاف یا هوای نفسانی و یا توطئه‌های دشمنان علیه مسلمانان بوده که باید به خوبی ان را شناسایی کرده و درصدد رفع آن برآمد.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج افزود: مومنان باید تقوا پیشه کرده و به ریسمان الهی که همان قرآن است، چنگ بزنند تا رحم، مرحمت و لطف الهی شامل حال آن‌ها شود.
تفرقه تمام امکانات علمی و پژوهشی جوامع را از بین می‌برد

وی با اشاره به اینکه تفرقه تمام امکانات علمی و پژوهشی جوامع را از بین می‌برد، گفت: به دلیل وجود اختلاف در کشورهایی مانند عراق و سوریه کشورهای استکباری ضررهای را بر این کشورها متحمل کرده‌اند که هیچگاه جبران نخواهد شد و مردم این دو کشور عزت و شرفشان به واسطه حضور این ایادی ظلم پایمال شد.
ماموستا بهمنی ادامه داد: اگر رهبر معظم انقلاب فریاد اینکه هرکس به نمادهای اهل سنت و اهل تشیع اهانت کند، حرام شرعی انجام داده است را سر می‌دهد به دلیل این بوده که این روزها را دیده و می‌بیند که چه بر سر مسلمانان و مؤمنان این کشورها آمده است.
وی افزود: خطاب ما به دانشجویان که زینت بخش علم پزشکی هستند این است که هیچگاه اجازه ورود تفرقه و اختلاف را در سطح جامعه و بین خود ندهند و همواره دیگران را در این مورد ارشاد کنند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج عنوان کرد: سه قوم عرب، فارس و کُرد خدمات ویژه را به پیامبر اسلام(ص) و دین اسلام کرده اند.
وی اعلام کرد: قوم عرب بعد از آنکه به پیامبر ایمان آوردند درصدد فتوحات بسیاری برای اسلام برآمدند و توانستند دین اسلام را تا ایران، مراکش و اسپانیا توسعه دهند و بعد از این فتوحات نیاز به فرهنگی برای حفظ اسلام بود که این خدمت را فارس‌ها در حق اسلام کردند.
ماموستا بهمنی سومین گروهی را که خدمت ویژه به اسلام کرد را شامل قوم کُرد دانست و گفت: بعد از 300 سال از هجرت پیامبر اسلام یکی از علمای کُرد در اربیل عراق پیشنهاد جشن میلاد پیامبر اسلام را دادند و از آن روز تا کنون جشن های میلاد پیامبر اکرم در سراسر کشورهای جهان انجام می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: هدف از برگزاری مراسمات و جشن های ولادت پیامبر اسلام پیامبرشناسی، حب پیامبر در دل ها و پیروی از پیامبر اکرم(ص) بود که این افتخار را کُردها با نام خود ثبت کردند.
انتهای پیام

captcha