برگزاری کنگره بین‌المللی «عاشیقلار» در تبریز
کد خبر: 3765928
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

برگزاری کنگره بین‌المللی «عاشیقلار» در تبریز

گروه فرهنگی ـ سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: کنگره بین‌المللی عاشیقلار «همنوای پیامبر مهربانی(ص)» به مناسبت هفته وحدت در تبریز برگزار می‌شود.

برگزاری کنگره بین‌المللی عاشیقلار در تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی، سرپرست حوزه هنری استان، عصر روز گذشته، 29 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: کنگره بین‌المللی عاشیقلار «همنوای پیامبر مهربانی(ص)» به مناسبت هفته وحدت از سوم الی ششم آذرماه با مشارکت هنرمندانی از کشورهای آذربایجان، ترکیه و گرجستان و همچنین هنرمندانی از هشت استان کشور در تبریز برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: حوزه هنری استان در حوزه موسیقی فولکلور و عاشیقی طی سه الی چهار سال اخیر ورود خوبی داشته و تاکنون چندین همایش در رابطه با موسیقی عاشیقی برگزار کرده است.

بلاغی با تأکید بر این‌که کتاب پژوهشی مکتب موسیقی عاشیقی تبریز و قره‌داغ توسط شورای اساتید در حال تألیف است، بیان کرد: جلسات تخصصی ادبیات و موسیقی عاشیقی نیز در قالب کارگاه بطور مرتب و مدون برگزار می‌شود.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که هنر فولکلور و بومی نیازمند حمایت است، افزود: موسیقی عاشیقی را باید «ادبیات و موسیقی عاشیقی» بنامیم چرا که سرشار از محتوای اخلاقی است.

بلاغی با بیان این‌که هنرمندانی از استان‌های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان‌‌غربی، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، همدان و استان مرکزی در این همایش شرکت می‌کنند، افزود: هنرمندان موسیقی عاشیقی، اساتید و روزنامه‌نگارانی از کشورهای ترکیه، آذربایجان و گرجستان نیز در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی با اشاره بر این‌که در این کنگره بین المللی در مجموع ۳۰۰ هنرمند موسیقی عاشیقی شرکت کرده و در روز اختتامیه نیز تمامی این هنرمندان به اجرای زنده موسیقی در مدح حضرت رسول اکرم(ص) می‌پردازند، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ نفر از این هنرمندان از داخل استان بوده و بقیه هنرمندان خارج استانی هستند.

بلاغی با تأکید بر این‌که آیین افتتاحیه این کنگره روز شنبه سوم آذرماه در تبریز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: طی این آیین از کتاب «مجموعه اشعار با عنوان پیغمبر(ص)»، مجموعه ویژه‌نامه و مقالات کنگره و همچنین قطعه فاخر موسیقی عاشیقی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

captcha