پیامبر رحمت؛ محور وحدت
کد خبر: 3765937
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

پیامبر رحمت؛ محور وحدت

گروه معارف - بهار ربیع که فرا می‌رسد عطر پیامبر رحمة‌للعالمین در عالم می‌پیچد و جهانیان را به حفظ وحدت و پیام یکتاپرستی و توحید دعوت می‌کند.

پیامبر رحمت محور وحدت

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ماه ربیع‌الاول ماه پیامبر اسلام است، ماه فضیلت و نزول برکت الهی در جمال رسول گرامی اسلام است. او که پرچم توحید را در جهان برافراشت و پیام یکتاپرستی را به تمام جهان مخابره کرد تا انسان‌های سراسر گیتی بدانند که زیر سایه پرچم توحید زندگی کرده و با وجود داشتن اقوام، قومیت‌ها، ملل مختلف، لهجه، زبان و نژادهای گوناگون و فرهنگ‌های متنوع در عالم با رایحه صلح و صفا و یکتاپرستی زندگی کنند.
در ماه ربیع‌الاول میلاد حضرت خاتم‌النبیین نور باران آسمان رسالت است که فرشتگان بر مقام آسمانیش رشک می‌برند و دست به دامان آخرین نبی الهی هستند تا چتر مهربانیش را بر روی بندگان بگستراند.
هفته وحدت که فرا می‌رسد وظایف اهل تشیع و اهل سنت برای ایجاد وحدت و یکپارچگی در کشور بازخوانی می‌شود، همان رسول و نبی الهی که همیشه امت اسلام را به وحدت و تقوی سفارش کرده و می فرمود: به ریسمان الهی چنگ بزنید تا گمراه نشوید چرا که هیچ یک از مردمان بر دیگری برتری ندارد مگر در تقوی و هرکس تقوای الهی پیشه کند رستگار می‌گردد و اکنون هر کدام از ما به عنوان امت حضرت رسول باید به ریسمان الهی چنگ زده و هر آن چیزی که عامل تفرقه و اختلاف است از بین ببریم.
علی اسلامی، استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت گفت: اهل سنت و اهل تشیع در برخی موارد اعتقادی با همدیگر اختلاف دارند ولی این اختلاف به معنای اعتماد نداشتن به همدیگر نیست بلکه در حال حاضر شاهد هستیم که در کشور ما آنها بیشتر از گذشته با حفظ اعتماد و همبستگی کنار همدیگر زندگی می‌کنند.
وی افزود: با مطالعه تاریخ صدر اسلام مشاهده می‌کنیم که ائمه معصومین نیز با وجود اختلافات شدید در جامعه همواره جامعه مسلمین را از تشتت آرا و اختلاف بر حذر می‌کردند چنانچه حفظ وحدت از شاخص ترین مقوله‌ها در سیاست امیرمؤمنان علی(ع) است. حضرت در سخت ترین شرایط با تحمل دردناک ترین حوادث، وحدت امت اسلامی را حفظ نمود و نگذاشت که نظام نو پای اسلام با اختلافات داخلی مسلمانان از هم فروپاشیده.

اسلامی ادامه داد: ایران کشوری است که اقوام زیاد با ادیان و گرایش‌های مختلفی تحت زعامت و رهبری مقام معظم رهبری در صلح و صفا زندگی می‌کنند و لازمه این زندگی صلح جویانه پرهیز از خشونت‌ها و چند دستگی است چنانکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند: «معنای اتحاد بین ملت‌های اسلامی این است که در مسائل مربوط به جهان اسلام همسو حرکت کنند و به یکدیگر کمک کنند و در داخل این ملت‌ها سرمایه‌های خودشان را بر علیه یکدیگر به کار نبرند.»
‌این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری وجود اقوام در کشور یک فرصت ملی است ولی دشمتان اسلام درصدد هستند اقوام و قومیت های مختلف را در کشور بر علیه یکدیگر تحریک کرده و امنیت و وحدت ایران اسلامی را خدشه دار کنند بنابراین ضروری است که تحت لوای پرچم اسلام زمینه همفکری و تعامل با یکدیگر را افزایش دهند.
اسلامی با بیان اینکه سیاست تفرقه افکنی از زمان‌های دور متداول بوده و همچنان ادامه دارد اظهارکرد: توسعه و رواج مسائل تفرقه انگیز و بیهوده مطابق با سیاست‌ها و اهداف تشیع انگلیسی است و آنها در صدد هستند چهره خشن و خشونت طلبانه‌ای از اسلام و اهل تشیع مطرح کنند و آن را با عناوین مختلف در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند تا بتوانند در جهت رسیدن به اهداف خود موفق شوند.
وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم آیات مختلفی برای حفظ وحدت و دوری از تفرقه افکنی و چند دستگی سفارش زیادی شده است تصریح کرد: تمام هدف دنیای اسکتبار سلطه گری بر ملت‌های مظلوم وعقب مانده است تا از سلطه بر کشورهای مظلوم بتوانند به غارت اموال آنها بپردازند در نتیجه اینجاست که متوجه پیام آیات نورانی قرآن کریم می‌شویم که چگونه مسلمانان را به حفظ وحدت رهنمون می‌کند.
وی ادامه داد: مبارزه با طاغوت‌های زمان یکی از مهم ترین راهکارها برای حفظ وحدت در جامعه اسلامی است تا در سایه عبودیت خداوند نظام توحید در جهان حاکم شود و مستکبران نتوانند سیاست جهانگَشایی خود را عملی کنند.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر هر چقدر قدرت دفاعی و تجهیزات نظامی کشور بیشتر باشد به همان نسبت قدرت بازدارندگی کشور افزایش می یابد، کشورهایی که دارای قدرت و تهجیزات نظامی بالایی هستند به عنوان یک کشور قدرتمند در عرصه دیپلماسی بین الملل نقش دارند.

انتهای پیام

captcha